white line disease

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cherry_oud
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: boskoop

white line disease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 17:11

vraagje nu het weer kouder wordt doen de meeste stal houders een onderlaagje in de stal maaken nu
komt mijn vraag is dit wel goed voor mijn paard Verward
wandt ik heb begreepen moeten zulke paarden juist koud en droog staan met hun hoeven Verward

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 17:31

Heeft jouw paard dan white line disease?
Je vraagstelling vind ik wat onduidelijk, kun je iets specifieker zijn?
En heb je al eens gekeken op www.hoofcare.nl? Daar staan heel veel vragen en antwoorden omtrent hoeven en hoefproblemen.
Succes!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:05

en ik maar denken dat mijn pony ook "white line disease" heeft........hij is namelijk bang voor witte lijnen op het wegdek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:06

warren schreef:
en ik maar denken dat mijn pony ook "white line disease" heeft........hij is namelijk bang voor witte lijnen op het wegdek.


*LOL* hahaha, geweldig dit

Dat is de ergste vorm van White Line..... Ach gut

cherry_oud
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 17:01

hi hi wat een lol
je weet duidelijk niet waar je grapjes over maakt
ik vindt dit dus echt niet iets om er grapjes over te maaken

ik ben mijn aller beste maatje en mijn grooste vriend er twee jaar geleden bijna mee kwijt geraakt dus zo grappig is dat niet

als je niet weet waar je over praat reageer dan ook niet

cherry_oud
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-03 17:21

zo dat lucht op

mijn paard heeft dus twee jaar geleden een heel enstige vorm van deze ziekte gehad is daar voor behandeld maar nu is het gelukkig in een lichte vorm terug en is nu dus weer vlinke stuken van zij hoef verwijderd nu was mijn vraag dus zo voor de winter laaten de meeste stalhouders met mesten van de stal dus een onderlaagje in de stal liggen leker warm zegen ze maar is dit wel goed voor mijn paard wat ik dus er over gelezen heb is dat ze dus juist koel en droog moeten staan volgens mij gaat dat nooit met zoon dikke bodem in je stal
dus even in het kort kan ik nu beter wel of niet een onderlaag bij mijn paard in zijn stal hebben

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:23

Als je paard White Line Disease heeft, kun je hem idd beter zo droog mogelijk houden. Vocht & warmte zorgen er nl. voor dat het lekker kan gaan 'gisten' in de hoeven. Ik zou geen onderlaagje maken. Better safe than sorry.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 01:49

jessy schreef:
Als je paard White Line Disease heeft, kun je hem idd beter zo droog mogelijk houden. Vocht & warmte zorgen er nl. voor dat het lekker kan gaan 'gisten' in de hoeven. Ik zou geen onderlaagje maken. Better safe than sorry.

Honing op de hoeven smeren schijn ook goed te helpen.
Meer daarover kan je vinden op http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/hoe ... agina.html
Info van die site
In meer dan 6 jaar hebben wij in samenwerking met diverse mensen een programma opgezet voor het genezen van de White line disease, de schimmel die altijd schuilt achter het grote probleem bij de paardenvoet.
Wij ontdekten dat we de schimmel konden doden met honing. In de honing zit het werkzame bestanddeel propolis.
In deze 6 jaar hebben we veel paarden behandeld, en met succes. Daarbij zij vermeld dat ieder paard een andere behandeling kreeg en dat niet iedere behandeling met elkaar kon worden vergeleken.
Het is niet juist om de hoornwand in alle gevallen te verwijderen. We moesten er immers altijd voor zorgen dat het paard bleef lopen, terwijl we de agressieve schimmel toch moesten behandelen. Jammer genoeg wordt de White line disease bij het ontstaan niet goed opgemerkt. We proberen zoveel mogelijk informatie te verstekken omtrent deze doorbraak.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 02:58

cherry schreef:
hi hi wat een lol
je weet duidelijk niet waar je grapjes over maakt
ik vindt dit dus echt niet iets om er grapjes over te maaken

ik ben mijn aller beste maatje en mijn grooste vriend er twee jaar geleden bijna mee kwijt geraakt dus zo grappig is dat niet

als je niet weet waar je over praat reageer dan ook niet



Lieve schat, mijn excuses voor het feit dat ik wat melig was die dag. Ik vond de opmerking namelijk bijzonder gevat. Haha!
In tegenstelling tot wat jij denkt weet ik wel degelijk wat WLD inhoudt. Mijn advies zou in deze ook zijn je paard in een zo droog mogelijke box te zetten. Beste advies zou zijn om haar de winter over buiten te laten staan.
En een goede smid is gewoon zijn gewicht in goud waard.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:12

OK,ik maak ook mijn excuses.
Ik was me er niet van bewust dat op een grapje maken de doodstraf staat. Maar aangezien jouw trieste ervaring met WLD snap ik het wel.
By the way, ik weet dus ook wel wat het is.

cherry_oud
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 13:50

van mijn kant ook sorrie natuurlijk kan ik wel tegen een grapje
maar voor mij kwam het een beetje hard over zeker naar mijn nare ervaaring met deze ziekte
en omdat hij het weer heeft en ik me de laaste keer nog zo goed in mijn geheugen zit ik was hem echt bijna kwijd
en als ik iets niet kan misse dan zijn het mijn kanjers wel OK dan!
bedankt voor de tips OK dan!