Lavendel en Rozen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 18:22

De brandnetel is een bekende plant. Ze vormen een waardevol voedings en geneesmiddel.aangezien ze rijk zijn van mineralen, vooral ijzer, kalk en kalium. Het hoge vitamine C gehalte van de plant vergemakkelijkt de opname van ijzer, waardoor brandnetels een waardevolle toevoeging zijn bij de behandeling van bloedarmoede.

In het verleden werden brandnetels gebruikt als voorjaarskuur, en de reinigende werking is bruikbaar bij paarden met exzeem en andere huidaandoeningen.

Daarnaast helpen brandnetels ook bij gewrichtsontsekingen en rheumatische aandoeningen. Brandnetels zijn ook bruikbaar bij interne bloedingen.

Fokmerries kunnen na de bevalling ook baat hebben bij brandnetels. Ze bevorderen de melkgift en brengen het niveau van ijzer en andere mineralen omhoog.

Brandnetels moet je voeren als ze gedroogd zijn. maximaal 50 gram per dag.

Van lavendel en rozen heb ik niet zoveel gehoord. Wel van het voeren van rozebottel. Die word meestal gevoerd vanwege hun hoge biotinegehalte. Die stof zorgt voor een gezonde hoefgroei. Ook zitten er de vitamines B3, C, E en K in.

Ook paarden met een stofwisselingsziekte zoals hoefbevangenheid kunnen baat hebben bij de rozebottel. max 35 gram per dag geven. Eerst drogen en fijnmalen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 23:06

Rozebottels moet je eigenlijk gedroogd geven. Ik weet niet waarom maar ik heb zo'n kruiden boekje waarin staat hoe je het moet geven.

Staan nog veel meer kruiden in. is erg intressant

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Koekie73, SemrushBot en 80 bezoekers