kanker aan de koker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

kanker aan de koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 09:31

wie heeft hier ervaring mee??

Bij een paard bij ons op stal is kanker aan de koker geconstateerd. Huilen Niemand bij ons heeft er ooit van gehoord.

Is hier iemand op bokt die er wel van gehoord cq ervaring mee heeft?? Wat zijn de prognoses?

Ik vind het zo zielig.....

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:34

ik heb er nog nooit van gehoord... misschein kun je bij google informatie vinden hierover?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:51

Ja hoor wel eens van gehoord, maar wat vooir kanker is het zit er een gezwel of is het de gehele koker, dat verschilt namelijk veel, een gezwel kan vaak verwijderd worden en is de diagnose goed, daar heb ik ervaring mee maar is het de gehele koker niet, weet wel dat daar ook behandelingen voor zijn, maar hoe precies weet ik niet, succes

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:54

ja hoor bij ons is een paardje die dat had en die is geopereerd
is een stukje vanaf gehaald en dribbelt nog vrolijk rond 'gelukkig'

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 15:55

Ik was helaas niet helemaal goed ingelicht. Het betreft geen kanker aan de koker maar aan de penis zelf.
Bij de DA gaan ze nu bekijken of er uitzaaiingen zijn.
Wat hiervan de prognose is..........

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:59

Kanker aan de penis op zich ken ik niet, maar ik ken wel een paard wat een penisamputatie heeft gehad. Dit paard laat de hele dag zijn urine lopen, ook op zijn eigen achterbenen. Het paard heeft daar op zich niet zo'n last van, maar gelukkig is hij ook niet.
Ik hoop voor je dat er geen uitzaaiingen zijn!
Heel veel succes en sterkte.

bruintje
Berichten: 41
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:49

bij ons liep een ruin waar ze een merrie van gemaakt hebben (zo zeiden de eigenaars het), die was al wel 30 en loopt nu bij een paardenrusthuis.

Ik heb wel eens een schimmel gehad die onder de tumoren zat, ook bij zijn koker, die hebben we toen weg laten halen. Hij is nu 17 en loopt ook al in een rusthuis voor paarden, niet vanwege de tumoren, maar vanwege hoefkatrol.....

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 00:03

Dank jullie voor jullie reacties. Vandaag is de eigenaresse naar DA geweest. Onderzoek moet uitwijzen of er uitzaaiingen zijn, ze krijgt daar over 2! weken pas de uitslag van. Ik had inderdaad ook gehoord over een penisamputatie. Vind ik verschrikkelijk idee.
Wordt vervolgd...

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:50

bij mijn paard is ook kanker geconstanteerd, het begon met 2 gezwellen en na de uitslag binnen te hebben blijkt het kwaadaardig. Tegen mij zeiden ze dat ze niet kunne onderzoeken of er uitzaaiingen zijn, hoe doen ze dat dan bij jou?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:07

Er stond vroeger een pony op stal die een gezwel had aan de koker en aan de penis. Operatief is de penis iets ingekort en de aan de koker is het weggesneden. De operatie is goed verlopen daarn was hoij volledig genezen en is 32 jaar geworden.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:30

een paar jaar geleden is een manegepony bij ons op stal geopereerd aan een gezwel aan z'n pielie Scheve mond
gelukkig is alles goed gegaan en loopt ie nog gewoon in de lessen mee.
het beestje is ongeveer 30 jaar oud en is schimmel, veel schimmels krijgen daar op latere leeftijd last van...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 20:48

Kanker is de reden waarom je de koker schoon moet maken; de troep die voornamelijk bij ruinen erin blijft zitten is kankerverwekkend! Het is een gruwelijk vies karwijtje (heb na zo'n beurt de neiging de rest van de dag m'n handen uitgebreid schoon te schrobben), maar is wel nodig.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:06

Juut schreef:
Kanker is de reden waarom je de koker schoon moet maken; de troep die voornamelijk bij ruinen erin blijft zitten is kankerverwekkend! Het is een gruwelijk vies karwijtje (heb na zo'n beurt de neiging de rest van de dag m'n handen uitgebreid schoon te schrobben), maar is wel nodig.


Joh dat wist ik niet, nou ja wel dat je het goed moet schoonmaken, helemaal bij Gossie..zn arme dingdong en koker helemaal onstoken en dik, voor de zoveelste keer..maar dat ze er kanker van kunnen krijgen, tjee..Ga ik toch de DA er eens bijhalen.

Veel succes met het paardje. Hoop dat er geen uitzaaiingen zijn..Laat je het weten hier?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:24

ookal maak je de koker geregeld schoon is dat geen garantie dat er nooit een gezwel ontstaat (helaas)

Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:35

jeetje dat wist ik ook niet Scheve mond

mijn ruin heeft namelijk een hele viese *** maar ik mag er niet aankomen..hij doet hem eens in de zoveel tijd wel is uit met poetsen ofzo maar er hangen heel veel van die witte vellen aan ..heel goor om te zien maar kan het dus absoluut niet aankomen want dan gaat ie met z'n been dreigen en heel hard heen een weer lopen dus dat red ik nooit ook niet met z'n 2e
heb leiver geen hoef in me gezicht....

moet ik daar wat aan doen ofnie en hoe?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:58

Hoe kom je erbij dat die vieze dingen (meestal klonten modder) kanker kunnen veroorzaken??? Kanker zit al in een paard net als bij een mens alleen komt het er bij de 1 wel uit en bij de ander minder snel!!

hoe denk je dat een paard in de natuur zn koker schoonmaakt??
dan denk je er zijn geen ruinen in de natuur maar een hengst heeft toch ook een koker die zal miss ermee in het water staan maar die klonten gaan er niet 1.2.3... uit !

ik doe ook 1 x per jaar die koker schoonmaken en het is goor ja maar je kan het ook laten zitten hij zal er niet dood aan gaan net als die vellen aan zn piep daar moet je gewoon van afblijven !! elke DA zou zeggen laten zitten er zoveel mogelijk vanaf blijven!!!!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:31

mango schreef:
hoe denk je dat een paard in de natuur zn koker schoonmaakt??
dan denk je er zijn geen ruinen in de natuur maar een hengst heeft toch ook een koker die zal miss ermee in het water staan maar die klonten gaan er niet 1.2.3... uit !


In de natuur zijn meestal geen ruinen, en ruinen hebben meer last van smegma dan hengsten Lachen