Niet eten na castratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Niet eten na castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 11:39

Mijn paard is vorige week dinsdag gecastreerd, dit is onder volledige narcose gebeurd in de kliniek maar was wel een open castratie.
Met de wond gaat het goed en hij heeft ook geen verhoging. Alleen wil hij geen hardvoer eten sinds gisteren, hij eet wel hooi, stro en kuil. Hij krijgt diverse granen en deze eet hij dus niet op! Ik heb de kliniek al gebeld maar zolang hij dus wel zijn hooi eet en dit blijft doen moet ik even afwachten.

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan ik doen om het wel te laten eten?

Hij is trouwens heel levendig en ook zijn kleur is goed. Hij mag nu maar 2x daags een half uur aan de stapmolen terwijl hij normaal altijd buiten staat (in het zand) en ik hem ook nog eens minstens een uur laat lopen.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:18

Een vriendin van mij heeft vandaag ook haar paard laten castreren, onder volledige narcose, ik ben daar ook bij geweest. Die DA zei dat het sowieso gaat ontsteken, en ze waarschijnlijk koorts krijgen (al is het maar een beetje) Als ik die lijn doortrek naar mijn eigen paard: als die koorts heeft, eet ze ook geen bix maar wel hooit (raar maar waar) Ik kan er de klok op gelijk zetten dat als ze geen bix eet, ze koorts heeft. Misschien is dat hier ook het geval ?
veel sterkte !!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:53

Maak je maar niet te druk hoor zolang er eten in gaat en water komt het wel weer goed, jij heb toch ook wel eens geen zin, temp hem voor de zekerheid even twee keer per dag, verwen hem geef wortels en appels enz... kan best ff zonder zijn bix succes

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:24

Citaat:
Die DA zei dat het sowieso gaat ontsteken, en ze waarschijnlijk koorts krijgen (al is het maar een beetje)


Off topic, lijkt me dan geen goede operatie techniek die die DA gebruikt !!!!

On topic: Maakt je paard verder een fitte indruk, kan misschien ook iets zijn wat los staat van de castratie: tanden ????. Als de wond er verder netjes uitziet, geen pus, niet dik of warm, niet erg rood, en je paard geen koorts heeft, klinkt het inderdaad nog niet zo dramatisch. Houd je paard de komende dagen even extra in de gaten, temperatuur hem dagelijks, indien geen verbetering, dan zou ik van de week nog eens bellen en de DA voor de zekerheid eens laten controleren.