diarree?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

diarree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 11:30

mijn verzorgpony is de laatste dagen heel ziek, ze heeft hevige last van diarree en ze word heel veel dunner. omdat het `s nachts soms vriest en die diarree haar helemaal nat maakt (het is net water!!!) willen we haar staart inzwachtelen. we hebben een zwachtel (eigenlijk voor mensen)
die rekbaar is, maar moeten we die strak doen of juist niet? en wat kunnen we verder doen om het haar zo prettig mogelijk te maken? ik probeer haar zo veel mogelijk te laten drinken en haar elke dag van achteren schoon te maken. alsjeblieft, tips voor mijn zielige ponytje!!!!!

ps. de eigenaar heeft gisteren de dierenarts gebeld maar die had geen tijd, dus waarschijnlijk komtie vandaag!!! (en anders zorg ik wel zelf voor een dierenarts, dit kan egt niej langer!)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:58

onmiddellijk zorgen dat er een veearts bij komt!!!!!!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:31

Is ze goed ontwormd ?
Als een paard in de diarree blijft en daar zelfs mager van wordt is een dierenarts inderdaad noodzakelijk.

Ik zou haar staart niet zomaar inzwachtelen voor langere tijd omdat je daarmee de staartwortel wel eens wat af kan binden.
Een staartzak is wel ideaal en bindt niks af.
Eerst even lekker wassen, drogen en dan omdoen.

Sterkte met het paardje !

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:04

de haflinger die naast mijn merrie staat had bijna een week lang ook erge diaree.hij spoot(letterlijk en figuurlijk) water.zijn hele kont was nat en ranzig.alleen hij werd niet dunner.de eigenaar heeft iets van 5 DA bezoekjes gehad en hij heeft veel medicijnen gehad en mocht alleen wat hooi.ik hoorde dat ze niet wisten wat hij nou precies had maar nu is het zogoed als over.zij hebben een vlecht in z'n staart gedaan en dat hielp ook redelijk.sterkte!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:35

Is ze ontword zoja dan zou ik als ik jou was de DA erbij halen

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 17:28

ik d8 altijd dat de iegenaar haar optijd ontwormde, maar dat had hij dus vergeten Verward ik vind het echt heel stom, maarjah, hij heeft eergisteren ontwormt en vandaag is het gestopt, ik heb haar helemaal schoongemaakt van achteren en de staart gewassen en gedroogd, en ingebonden (losjes) als ze morgen nog steeds harde drollen heeft haal ik het er vanaf. ze at vandaag gelukkig ook weer gewoon en ze stond al toen we kwamen (gisteren moesten we haar optillen) ik ben blij dat et wat beter gaat, maar als het ook maar iets veranderd vraag ik meteen aan de eigenaar of hij de DA wil bellen