Nieuwe behandeling tegen botkreupelheid.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Nieuwe behandeling tegen botkreupelheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 14:20

Diverse keren heb ik de afgelopen weken een advertentie gelezen over een nieuw product(Tildren) tegen botkreupelheden.Volgens mij spreekt de adverteerder zichzelf een beetje tegen.Als DOELGROEP wordt genoemd het paard JONGER DAN 3 JAAR en in de zelfde advertentie zetten ze dat de paarden die dit spul toegediend kregen snel in de sport terug konden keren.In het NRPS nieuws van vandaag stond ook nog een stukje productinformatie.Hierin wordt zelfs geschreven dat diverse paarden uit de TOPSPORT met succes werden behandeld Verward

Voor welke paarden is het nou geschikt en wie heeft er al ervaringen met dit spul

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:23

Ongeveer een jaar geleden ben ik bij een paardenkliniek naar een lezing geweest waar ze het o.a. over Tildren hadden. Zij gebruikte het bij kissing-spine (nekwervels die door arthrosevorming tegen elkaar aan liggen/komen), en hadden naar zeggen daar goede resultaten mee geboekt. Er werd destijds niets verteld over bv de traditionele arthrose behandel-mogelijkheden(daarmee bedoel ik benen dus), het is er nog steeds niet van gekomen om dit bij hen na te vragen. Ben ook zeer benieuwd naar de reacties op dit topic!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 12:20

Er komen zoals je ziet weinig reactie's.Ik ben ook heel benieuwd!

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:02

Hallo FlairS,

het is niet mijn gewoonte om overal op te reageren, maar aangezien mijn paard afgelopen woensdag is behandeld met Tildren, kon ik het toch niet laten om "in de pen te klimmen". De reden voor deze behandeling is dat ons paard hoefkatrolontstekking heeft en andere methoden niet aanslaan of niet toepasbaar zijn. De veearts is zelf best terughoudend in zijn enthousiasme, en dus ook wel eerlijk naar mijn idee, maar dit is zo'n beetje de laatste kans die we ons paard nog kunnen geven. De resultaten met Tildren bij spat schijnen goed te zijn. maar echt heel veel ervaring heeft de dierenarts ook nog niet omdat ze nog maar sinds begin 2003 bezig zijn met deze behandeling. Betreffende hoefkatrolontsteking zouden de resultaten ook goed moeten zijn, dit beweert de fabrikant tenminste. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk in welke mate de botstruktuur is aangetast, het is natuurlijk geen wondermiddel dat gaten en haken in beenderen kan laten verdwijnen. De behandeling zelf is best duur, zo'n 500 euro, ik weet ook niet zeker of de verzekering dit vergoed. Het toedienen van Tildren valt best mee, paard krijgt een infuus (uiteraard na een sufmakend middeltje) en dit moet langzaam lopen, ongeveer anderhalf uur. De veearts geeft ook een bewegingsprotocol voor de periode na de behandeling. Dit is dus beslist een voordeel van Tildren ten opzichte van andere middelen zoals bijvoorbeeld hyalonzuur, want het paard hoeft dus geen verplichte boxrust en eindeloze weken met alleen maar wat stappen, met alle gevolgen van dien, die van mij mocht gelijk de wei weer in en eventueel stappen, na een paar dagen langzaam weer opbouwen met rijden. Tildren heeft wel enkele maanden nodig om te werken, dus ik kan je nog niet vertellen of dit succes heeft (laten we het hopen!). Er zouden ook geen bijverschijnselen moeten zijn, wat ook wel belangrijk is. Verder merk ik nog weinig aan ons paard, hij is misschien iets vrolijker maar dat kan ook door het koude weer komen. De behandelende dierenarts is afkomstig van dierenkliniek de Visdonk uit Roosendaal. Misschien kunnen zij je nog meer informatie geven. Ik kan je ook niet echt verder helpen met informatie, zelf heb ik ook echt moeten zoeken en ben daar ook niet in geslaagd. Maar ik ben wel erg nuchter en laat geen middelen toepassen op mijn paard als ik het niet vertrouw of er niet in geloof. Wie weet is dit net die ene kans die wij ons paard kunnen geven om verder vrolijk en pijnvrij te laten leven.

gr. Labe

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:11

Bedankt voor je reactie!Hopelijk helpt het middel bij jouw paard!Ik vind het alleen vreemd dat de doelgroep, volgens de advertentie, jonge paarden tot 3 jaar is, en dat ze met succes oudere paarden behandelen Verward

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:15

Die lezing heb ik idd bij Visdonk gezien, ze hebben toen met geen woord gerept over HKO of "gewone" artrose. IK hoop dat het werkt Labe!