wie weet wat dit paard heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

wie weet wat dit paard heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:02

Hoi!

Perry heeft de laatste tijd last van heel sloom zijn en met de leukste dingen wil die niet meer. Hij vindt springen helemaal geweldig en daar issie nuook al zo sloom bij terwijl ie normaal niet te houden is. Hij kijkt raar uit zijn ogen en eet niet goed. Kan dit aan het weer liggen? Hij heeft zijn winterdeken op en hij is nu 6 jaar.

Wie weet wat mijn lievie kan hebben? Huilen

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:12

misschien vitaminen tekort. Bij ons op stal krijgt er een paard met dezelfde verschijnselen ieder najaar een "goudspuit" Dat werkt bij hem prima, is na die spuit weer de oude.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:15

zal vanmiddag is vragen bij de dierenarts. (daar loop ik stage)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:47

Het weer lijkt me niet de oorzaak. De meeste paarden zijn met dit weer juist extra fris.
Het kan idd een tekort aan vitaminen zijn. Ik zou iig even vragen aan de DA.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:54

die van mij is idd nu juist fris, dus er is iets met hem aan de hand ik zou
de dierenarts idd laten kijken want misschien heeft ie wel een griepje ofzo !!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:12

kim20 schreef:
Het weer lijkt me niet de oorzaak. De meeste paarden zijn met dit weer juist extra fris. Het kan idd een tekort aan vitaminen zijn.


Idd.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:53

het kan eventueel ook bloedarmoede zijn, dat kun je zien aan de slijmvliezen, die zijn dan duidelijk bleek.

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:10

hmm is ie ook dun???
En hoe ziet zn (miss een beetje raar) poep eruit?

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 18:46

zijn mest is normaal en zijn tandvlees is ook normaal. Heeft geen temp. verhoging. (dit heb ik allemaal al gecontroleerd) Heeft iemand nog andere ideen.


DIT IS WEL HET EERSTE JAAR DAT HIJ EEN DEKEN OP HEEFT!
kan het hier ook aan liggen? Verward

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 19:04

Verward

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:21

hm nee daar zou t niet aan mogen liggen wann heeft ie voor t laatst een wormenspuit gehad?? Ik zou m een als ie nog geen wormenspuit gehad heeft een wormenspuit geven en een vitamine shot! Makeert m niks vanaf buiten geen snotneus loopogen enz enz

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:22

Misschien ? Maar die van mij heeft ook voor het eerste jaar een deken op en die heeft nergens last van.

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:25

ik denk niet dat het daaraan ligt t lijkt me namelijk erg gek als het wel zo was! is er iets veranderd aan de stal zn maatje dood gegaan ofzo?

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 20:09

zijn maatje si niet dood! ziet er vanaf de buitenkant verder wel goed uit alleen kijkt ie zo raar uit zijn ogen. En zijn wormenspuit en entingen krijgt ie genoeg!!!! echt waar. ik weet het niet meer Verdrietig

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:15

Teveel gewerkt de laatste tijd, idd vitaminen tekort, last van z'n tanden waardoor hij niet goed eet waardoor hij weinig energie heeft etc.
Het kan dus vanalles zijn.

Je zegt dat hij niet goed eet, hoe eet hij niet goed, wat eet hij niet goed?
Hoeveel werk je met hem? Hoe oud is hij? Hoeveel voer je hem?
Heb je veel wedstrijden gereden afgelopen zomer?

Maw: kan je wat meer vertellen over de situatie? Dan kunnen mensen ook beter raad geven Lachen

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:23

hoe ziet zn mond er van binnen uit er is denk k tog iets mis als ie iid raar uit zn ogen kijkt en niet goed eet!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:34

misschien beetje vreemd, maar issie misschien ergens een beetje depri over? minder aandacht nu je stage loopt oid? ik heb altijd last van een herfstdipje, maar ik weet niet of paarden daar ook gevoelig voor zijn... hoop voor je dat t snel is opgelost en je je niet meer zorgen hoeft te maken. btw, kan de DA waar je stage loopt niet eens naar em kijken of tips geven?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:34

misschien beetje vreemd, maar issie misschien ergens een beetje depri over? minder aandacht nu je stage loopt oid? ik heb altijd last van een herfstdipje, maar ik weet niet of paarden daar ook gevoelig voor zijn... hoop voor je dat t snel is opgelost en je je niet meer zorgen hoeft te maken. btw, kan de DA waar je stage loopt niet eens naar em kijken of tips geven?

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:32

mmm

nu ik stage loop ga ik eerder meer naar hem toe en hij heefty ook geen verandering van voer ofzo!
Maar de da zei ook al mischien een herftsdip of vitamine tekort.
hij krijgt binnenkort een vitamine shot

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:26

zou toch maar even de dierenarts bellen, je weet maar nooit.. beter een keer teveel bellen dan een keer teweinig..
hou ons maar op de hoogte;-)

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 02:55

soms doet een wandeling buiten de deur een pony erug goed..
Lekker een eind wandelen ... Give it a try

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:07

hij kan ook wormen hebben als hij ineens zo sloom is. is hij ook erg vermagerd? zo niet, dan denk ik ook vitaminetekort, of bloedarmoede.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 15:10

vergis je niet.. ook met wormen kunnen ze een erg dikke buik hebben.. alleen voel je meestal wel de ribben..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:24

ik zou een vitamineshot proberen.. als dat niet werkt zou je een bloedtest ofzo meoten doen?? ik weet nie.. maar snap wel dat je er gek van wordt als jenie weet wat je paard heeft...
die van mij was ook sloom at ooknei goed.. keek raar uit de ogen.. is jaren manegepaard geweest had haken das nie normaal.. na 10 maanden issie opgeknapt en zittie weer lekker inzijn vel.. maar ik heb hem afgelopen zomer 2,5 maand rust gegeven.. veel losgooien en wandelen.. en dat heeft kennelijk geholpen.. zodra ik nu een buitenrit ga maken wordtie heel vrolijk.. en dat is echt niet omdat het zo koud is.. want dat deedie ook al toen het nog 20 graden was Haha!

SaskiaE

Berichten: 63
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Mijnsheerenland

Wormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 17:34

Het kan best een worm infectie zijn. Mijn paarden kregen ook altijd hun wormenspuiten, maar toch is 1 van mijn paarden erg besmet geweest. Hoe dat komt? Tja...het kan resistentie zijn..

Hij was toen erg sloom, keek "dood"uit zijn ogen echt eng. Hij was zeker niet opeens onwijs mager ofzo...dus dat hoeft niet. De da is toen geweest en heeft mest meegenomen voor een test en heeft een vit. shot gegeven. uiteindelijk bleek het dus een wormeninfectie te zijn.....

Succes Sas