Wondje van.. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Wondje van.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 17:50

Ik had dus een tijdje geleden ook al een topic geplaats over mijn verzorgpony. Ze heeft namelijk een wondje bij haar mondhoek, ondgeveer ter hoogte van het bit. Het geneest goed, maar iedere keer dat ik ga rijden gaat het dus open. Nu was mij dus verteld dat het aan het bit kan liggen ( ik rijd met stang ) Maar dat is niet het geval, ook trekken aan de teugels is het probleem niet ( vrijwel altijd lange teugel ) Afijn, er is mij verteld om vaseline, speciale zalf of uierzalf erop te smeren. Ook dat heb ik gedaan, maar nog steeds is het na het rijden open; aan 1 kant. Het is iedere keer dezefde kant die open is, aan de andere kant niet. Ze heeft er verder geen last van, maar ik voel me er zo k*t bij omdat het iedere keer tch weer is. Heeft er ook maar iemand een goed id om dit probleem te verhelpen ?

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:38

misschien pakt jouw pony zelf het bit op een vreemde manier vast doordat hij lasy heeft van zijn tanden. Ik bedoel daarmee is jou pony makkelijker of moeilijker op een bepaalde kant (ja tuurlijk elk paard heeft dat een beetje) maar iets in extremere zin. Dan kan het zijn dat hij het bit op de ene kant meer vast pakt als de ander. MAar het kan ook gewoon gevoeligheid zijn smeer voor het rijden de vaseline er alvast op dan glijdt het bit er beter langs
Succes!

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:16

mijn pony had eerst ook zo een wondje en dat kwam omdat ik de neusriem die er onder door moest eroverheen deed .

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:48

en als je even niet rijdt tot het wat meer genezen is? misschien dat het dan niet meer open gaat.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 17:34

Het geneest dus gewoon binnen een dag, als je de volgende dag gaat kijken zit er een mooi korstje. Verder had het dus we met de neusriem te maken ( inmiddels opgelost ) Maar die deed ik er wel altijd onderdoor, en ik trok dus ook niet aan de teugels. Dus ik aan mijn instrcutrice gevraagd wat zij dacht. Ze keek feven: dat ligt misschien aan de neusriem. Dus ik vandaag op mijn fietsje naar sun, neusriem weer hoger gedaan
( al 3e keer dak hem omhoog heb gedaan ) hoofdstel aan. 1.5 uur gereden. En t velletje zat er nog op Lachen Dus bij deze: topic gesloten !!