Ballouk kreupel; Hoefkatrol?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Ballouk kreupel; Hoefkatrol?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 00:52

Sinds zes weken is mijn paard (shire x hackney) kreupel. In het begin leek het een simpele blessure. Na anderhalve week liep íe ook weer goed en na drie weken heb ik weer even op hem gezeten. We hebben toen alleen maar gestapt, maar dat was zelfs al te veel. Hij liep na een paar minuten weer kreupel. Met zijn linkerbeen. Dus natuurlijk hebben we hem meteen weer op rust gezet, en toen leek het erop dat het na een paar dagen weer weg was.... tot het weer terug kwam, maar dan met het andere been!! Inmiddels is íe nu alweer drie en een halve week met zijn rechterbeen kreupel, en hebben we een afspraak met de DA gemaakt. dinsdag om 14:00 uur.

Ik heb dus mijn schoolboeken maar weer tevoorschijn gehaald en schrok dus ongelooflijk van de symptomen die bij hoefkatrol onsteking horen... struikelen tijdens het rijden, niet helemaal lekker soepel en rad zijn, wisselen van been en van ernst.... Echt alles wijst er dus op dat het hoefkatrol is..
Ik kan er niet van uit gaan natuurlijk, maar eigenlijk heb ik heel sterk het gevoel dat dit niet goed afloopt. En dan ook nog zo'n leuke baas, die zegt dat áls het hoefkatrol is, Ballouk beter maar meteen weg kan gaan.... Echt crisis dus bij ons op stal...
Ik weet ook niet waar ik op moet rekenen, onbewust ben ik zelfs al afscheid van hem aan het nemen terwijl ik niet eens weet hoe het afloopt!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:35

Kalm aan Irene, laat eerst de DA zijn werk doen, voor je conclusies gaat trekken. Ik hoop en duim voor je dat het allemaal mee zal vallen!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:06

Er is absoluut niets over te zeggen zonder een goed DA onderzoek.
Laat echt goede foto's maken.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 13:39

We kunnen idd niets anders doen dan afwachten.... en dat doen we al zo lang... Nu is er dus eindelijk een afspraak gemaakt bij de veearts, een grote stap, vooral ook voor Ballouk z''n baas. Als het aan hem ligt blijft Ballouk nog wel een tijdje staan en gaat we hem voorlopig nog niet laten onderzoeken. Hij denkt een beetje: "Als we het niet weten dan is het er niet"... En dat lijkt mij ook niet goed. Die onzekerheid vind ik echt niks....

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 13:42

Ook moeten we al weten wat er gaat gebeuren áls Ballouk toch iets ernstigs heeft wat volgens de veearts niet kan genezen.... Want Jean wil dat íe zo snel mogelijk weg gaat als het dus ongeneeslijk is. Dat wil ik niet. Ik wil het dier ook niet laten lijden, maar ik wil het niet meteen opgeven! Afmaken is een heeeele grote stap...

Alwin
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:50

Nee joh wacht nou maar even af mijn paardje heeft hoefkatrolonsteking en het gaat super met hem hij heeft gewoon een lange tijd op staprust gestaan en 1 week op quadrisol. Je paardje kan best zijn kogel verdaaid hebben en daardoor dat andere been te veel belast

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:23


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:47

het is echt niet het eind van de wereld hoor hko,
Natuurlijk wens ik het niemand met zijn paard toe,
maar zoals cowgirl al zijn Antione de Bodt kan helpen,

in ieder geval succes dinsdag en hou ons op de hoogte

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:30

Ik zou ook eerst een dierenarts laten kijken. En dan hoeft HK nog niet het eide te zijn hoor!!! Met training kan je veel doen. Sommige dierenartsen denken dat dat niet kan maar ik heb zelf een paard die zelfs afgekeurd is en geslacht zou worden. Daar rijden we weer gewoon op. Wij revalideren paarden en dat zeg ik dus uit ervaring. Misschien zijn niet alle paarden te helpen maar veel wel. Maak je dus niet teveel zorgen bij voorbaat.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:22

Precies wat de andere zeggen: even rustig afwachten. En daarbij is hoefkatrol echt niet altijd het einde, dan kun je contact opnemen met Antoine de Bodt.

En wie is Jean als ik vragen mag? Is dat de eigenaar van het paard?

In ieder geval wens ik je veel sterkte!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:36

Niet van uitgaan. Ik herken het verhaal.
Magic heeft hetzelfde gehad, alles leek op HKO. In de kliniek dachten ze het ook al, totdat ze foto's maakte. Het bleek dus toch geen HKO te zijn maar een slijmbeursontsteking (ook niet iets om te juichen natuurlijk).

Wacht eerst rustig af voordat je zelf helemaal in de stress schiet. Wie weet is het iets anders wat minder erg is.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:23

Mijn paard heeft ook een slijmbeurs ontsteking.
Slijmbeursontstekingen zijn ook oorzaken van overbelasting.


Mijn paard was ook opgegeven. Ik vroeg me altijd af waar die overbelasting vandaan kwam.

Ben uiteindelijk bij meneer de bodt gekomen en die wees mij erop dat paard gewoon mega scheef liep en de ene kant meer belaste dan de andere kant. Herkenbaar aan het zogenoemde 'vastzitten' aan een bepaalde kant.
Ik heb een paar keer les gehad en scheur inmiddels weer door de bossen en over het strand.

Maar altijd eerst de DA laten kijken voor je hier naar toe gaat. Er kan tenslotte altijd iets anders aanwezig zijn!!!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 22:58

ellenlouise schreef:
En wie is Jean als ik vragen mag? Is dat de eigenaar van het paard?



Ja, idd

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:44

Precies ANTOINE DE BODT die kan jou helpen, ben ik 100 % van overtuigd. Enne geen paniek, mijn paard was opgegeven zowat is in de beste klinieken geweest, heeft bergen met geld gekost en niets hielp tot ik in maart bij Antoine kwam lessen! Het gaat perfect, geen pas onregelmatig en we werken eraan om nog verder te komen als Z2 dressuur en ben overtuigd dat het gaat lukken met behulp van Antoine! Ik woon in je buurt, dus als ik je ergens mee kan helpen, hoor ik het wel! Houd moed en geef NOOIT op!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:36

We zijn vandaag dus naar de da geweest, en het is gelukkig geen hoefkatrol, maar een slijmbeursonsteking in de boeg.... Dus twee tot drie maanden boxrust. Ik ben wel erg blij dat het geen hoefkatrol is!!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:35

Nou idd Irene! Hopen dat het allemaal weer OK komt, dan de training weer oppakken en natuurlijk gezellig lid worden bij onze club Haha!