spierenkwestie...hoe zit dit?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

spierenkwestie...hoe zit dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 18:03

Mijn pony heeft regelmatig last van dr spieren, Voornamelijk na wat zwaardere inspanningen heeft ze ondanks dat ik haar goed losrijdt, uitstap etc. heel snel last van stijfe/stramme spieren. Een beetje spierpijn is natuurlijk logisch, maar het zit zo dat ze zichzelf niet lijkt te kunnen herstellen. Ik kan dan gaan rijden wat ik wil, maar ze blijft net zo stijf als dat ik er net op zit. Het is dan zo dat ze gewoon zo ontzettend stijf is(wel los door de rug en in de hals) en zo ontzettend kort en vlak.het lijkt net een houten kar. Hoewel ze zich wel wil ontspannen in haar nek en rug, heeft zo op dat moment gewoon absoluut geen gangen meer. Ik doe er absoluut geen gekke dingen mee, en ze heeft een goede conditie. Ik ben al best vaak bij een fyshiotherapeut geweest en acapunctuur helpt meestal goed, dan blijft het een tijdje weg maar het is zo weer raak. Ik heb een tijdje vitamine E gevoerd met selenium, wat eigenlijk bar weinig resultaat opleverde. Ik ben eigenlijk van plan om het eens goed uit te laten zoekn. , want ik weet wel dat er hier iets niet klopt.
wat denken jullie?



susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 22:23

maar t is toch zo dat ze bij arthrose meestal duidelijk echt onregelmatig/kreupel zijn? ik kan het mis hebben hoor..heb me nooit echt verdiept hierin

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 22:45

oke nou laten we hopen dat t allemaal een beetje meevalt Scheve mond Ik laat morgen de dierenarts komen en ik zal t nog wel even melden wat er uit is gekomen!

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 21:25

nou.. de dierenarts daar moeten we dus heen..deze week bloed testen. ik vrees ook foto's maken.

ja ik baal verschrikkelijk..ik heb lang genoeg gezeuld met mensen die zeiden van je moet dit doen en dat doen. maar ik ben echt bang dat ze strax iets vreselijks heeft of id..wat ik ook al zei tegen mist; ze staat erg stijl op de hoeven, is dat ook een symptoom of aanleiding voor arthrose?

Rieja; wat hebben ze met dat paard gedaan dan? is die er nog bovenop gekomen?

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 12:02

ik rijd nooit met hulpteugels...ook nooit gedaan Scheve mond Natuurlijk past mijn zadel goed..dat is t eerste wat je nakijkt als je pony last heeft ergens van. Hij is goed aangemeten, en ik weet cker dat het daar niet aan ligt. Bovendien zou ze als ze last hjad van eht zadel op een hele andere plek en andere manier reageren. Zoals ik zei zit het niet in de rug..want ik weet van de fyshiotherapeut hoe ik hem moet controleren.

En balkjes stappen en draven tja dat is heel mooi gezegd..maar dat heb ik al lang gedaan, dan merk je dus dat ze na 10 keer zonder problemen over de balkjes heen haar passen nog steeds even stram zijn. En dan begin je te denken dat er iets niet klopt. het is er niet uit te rijden, en het ligt niet aan mijn rijden (dat weet ik omdat als een ander erop gaat zitten en het een uur lang probeert het ook niet lukt). Dus wel bedankt voor je reactie, je bedoeld het goed, maar daar ligt het dus niet aan.

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 17:32

aqua horse; je hebt gelijk dat het niet zo natuurlijk is. Ik voelde me misschien een beetje (onnodig) aangevallen, en reageerde daarom zo. maar ik bedoel dat ik het beste voor mijn paard wil en dat ik al vaak mijn zadel heb laten controleren om wel zeker te weten dat het daar niet aan kon liggen. Er is mij telkens weer gezegd dat het zadel goed pastte.

Hoe werkt jullie methode precies?

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 20:39

dat vorige berichtje is dus van mij zoals jullie denk ik wel begrijpen, ik zat ff op een vriendins haar computer

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:11

Mijn pony begint weer wat minder stijf te lopen en ze krijgt weer wat meer haar gangen terug. Maar dat neemt niet af dat haar langzame herstel zo vreemd is. Dus;

Nou vandaag naar de dierenarts geweest; het was volgens haar geen arthrose geval, wel stond ze erg stijl op de hoeven (dat is niet te veranderen maar wel te verminderen) en scheef, niet goed bekapt dus. We nemen een andere hoefsmid die haar weer beter erop laat staan. Maar goed dat neemt het probleem iet weg. We hebben een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en we weten donderdag de uitslag.

Nou hoop ik eigenlijk dat er wel iets uitkomt, anders zijn we nog verder van huis.

Ik hou jullie op de hoogte!

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 21:43

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van de bloedtest; er was niks mis alleen was er wel te zien dat de spieren niet helemaal in goede conditie waren. Ze adviseerden me vitamine E met selenium te voeren maar nu in siroopvorm (ik heb het eerst gevoerd in poeder). Ik mag weer langzaam proberen te rijden en als t terugkomt direct alarm slaan.

Nou dus ik kom vandaag bij mijn pony, is mevrouw kreupel. Dat kan toch geen toeval zijn? Dat moet wel iets ermee te maken hebben. Nu is het voor, terwijl ze eerst achter veel slechter was (maar toen was ze niet kreupel). Morgen dus weer de dierenarts bellen want volgens mij is er wel meer aan de hand, maar toen ik mijn beeld schetste van artrose aan mijn dierenarts was het dat volgens de dierenarts echt niet...nou dan weet ik het helemaal niet meer? Scheve mond

en het ergste is nog dat mijn ouders telkens zeggen dat ik te snel in paniek zit, ik voel toch echt dat er iets mis is, waarom wuift iedereen altijd alles zo snel weg naar mijn idee? Man, wat baal ik zeg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lukasje, Trendiction en 72 bezoekers