Veulen gespeend, merrie hele dikke uier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-01 18:22

Ik heb gisteren het veulen bij m`n merrie weggehaald (werd wel es tijd, veulen is op twee weken na een jaarling). Ze maken er beide totaal geen probleem van. Ze waren ook altijd heel makkelijk te scheiden als ik bv een buitenrit ging maken met de merrie en het veulen gewoon achterbleef in de wei. Ze riepen niet eens naar elkaar. De laatste maanden stonden ze vaak heel ver uit elkaar in de wei te grazen en de merrie liet het veulen steeds minder drinken. Maar nu na 1 dag zonder veulen heeft de merrie dus een hele volle uier. Komt dit vanzelf wel goed of moet ik er iets aan doen? Het veulen heeft namelijk bijna een jaar gedronken, ik weet niet of dat verschil maakt bij veulens die met 6 maanden gespeend worden? groetjes


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 00:11

Thanx voor je antwoord! Maar bedoel je nou dat ik het veulen er afentoe nog bij moet zetten, zodat de uier langzaamaan opdroogt? groetjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-01 23:48

Okee, dan ben ik gerustgesteld! De merrie lijkt er ook geen last van te hebben dus het zal wel goed gaan. Bedankt voor jullie reacties (Tjonge wat is zo`n forum toch handig!) groetjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 04:43

Uhh, guess what?! Het veulen lurkt nog steeds bij moeders! Ik had de merrie maar twee weken weggehaald (omdat ze opnieuw gedekt werd) maar dat was kennelijk niet genoeg want kindlief hangt nog steeds aan de uier! Volgens mij zit er haast niets meer in, maar de merrie laat d`r nog steeds afentoe drinken. Het veulen, pardon jaarling *LOL* , vouwt zich nu zo ongeveer dubbel om bij de uier te komen maar ze is niet van plan om af te kicken van d`r melk verslaving.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Blacky94, ComscoreBot, lgw, Wescha, Whizz en 29 bezoekers