Jeuk aan manen en staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Jeuk aan manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:01

Wie heeft er tips voor een manen en staart schuurder? Het is geen zomer eczeem oid. Na een wasbeurt met teershampoo of teatree shampoo gaat het 1 dag goed maar dan begint het weer van voren af aan.
De manen zijn ook snel vettig en schilferig.
Een kuur van levend gist heeft niks veranderd.

Dartel
Berichten: 163
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 20:54

Ik maak haar staart iedere dag met water schoon, en daarna invetten met antijeuk gel. Dit gaat goed, maar ik moet het wel bijhouden. Je kunt ook babyolie van Zwitsal gebruiken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 09:06

Koop een speciale deken die helemaal om de hals van het paard heen gaat en ook met een extra lange flap de staart bedekt. Ze zijn wel heel duur, maar zijn ook het enige middel dat helpt. Dure smeerseltjes, knoflook enzo helpt allemaal niet (althans bij mij niet).

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:07

Scum schreef:
Koop een speciale deken die helemaal om de hals van het paard heen gaat en ook met een extra lange flap de staart bedekt. Ze zijn wel heel duur, maar zijn ook het enige middel dat helpt. Dure smeerseltjes, knoflook enzo helpt allemaal niet (althans bij mij niet).

Maar daar gaat de jeuk niet mee weg Verward
Ik wil dat juist oplossen

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:14

t klinkt wel als eczeem mij palomino pony had r last van wij waste de staart vaak en deden er pour-on op (op de manen en staart dus he) en dat hielp heel goed duss I say have a try!!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:28

zoek even met de zoekfunctie hier op bokt! er is namelijk al heel veel over geschreven hier1

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:32

Berken Haarwater.
Te koop bij drogist of Kruidvat.
Werkt jeukstillend en verkoelend Lachen

Tjee, ik lijk wel een maneger Tong uitsteken

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 21:45

Taruta schreef:
t klinkt wel als eczeem mij palomino pony had r last van wij waste de staart vaak en deden er pour-on op (op de manen en staart dus he) en dat hielp heel goed duss I say have a try!!

Wat is pour on???

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:15

Op haar brok voer een half kopje zonnebloem olie (is niet zo duur)
Bij een friesje wat ik kende hielp het wel. Verder goed schoon houden of een deken op doen die de staart bedekt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:44

Citaat:
Maar daar gaat de jeuk niet mee weg
Ik wil dat juist oplossen


Vera, de jeuk komt van kleine, bijtende vliegjes. Daar reageert je paard overgevoelig op. Met zo'n speciale deken kunnen die vliegjes niet meer aan de huid onder de manen en op de staartwortel komen. Daarmee zal de jeuk dus verdwijnen. Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:04

Scum schreef:
Citaat:
Maar daar gaat de jeuk niet mee weg
Ik wil dat juist oplossen


Vera, de jeuk komt van kleine, bijtende vliegjes. Daar reageert je paard overgevoelig op. Met zo'n speciale deken kunnen die vliegjes niet meer aan de huid onder de manen en op de staartwortel komen. Daarmee zal de jeuk dus verdwijnen. Knipoog

Zoals ik al schreef; het is geen zomereczeem, hij doet dit zomer en winter, binnen en buiten. Ik ken de verschijnselen van zomereczeem en dat is het echt niet. (gelukkig!) Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:07

vera"]
[quote="Taruta schreef:
t klinkt wel als eczeem mij palomino pony had r last van wij waste de staart vaak en deden er pour-on op (op de manen en staart dus he) en dat hielp heel goed duss I say have a try!!

Wat is pour on???
[/quote]

Pour on is een anti-vliegenmiddel dat weken hoort te werken. Tenminste, in die betekenis ken ik het.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 20:42

mijn paard doet dit ook , en ik smeer er sweet itch op , ik had het 1 keer gesmeerd en hij heeft weken niet geschuurd , toen hij het weer deed heb ik het er weer op gesmeerd en dat is nu alweer een paar weken geleden , dus bij mijn paard helpt dit goed , misschien een idee ??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 10:31

Even een update:

Ik heb berkenwater gekocht bij de drogist en het werkt inderdaad echt super!!!
Geen moment meer geschuurd Haha!