Ik zoek hoefsmid---> natuurlijk bekappen/strasser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Ik zoek hoefsmid---> natuurlijk bekappen/strasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 10:53

12 jaar trug had ik dus zo'n hoefsmid waar ik het bekappen van geleerd heb, maar deze leeft niet meer... Kan het dus zelf wel maar om nou mn rug te verkl*oten door een lomp zware belg van zowat een ton... nou nee dankje . of iemand moet een hoefstal hebben...
Dus ik zoek iemand die mijn paard op die manier wil bekappen. Fernand van Geene kan ik niet bereiken, Frans Veltman mailt niet trug en heb ik geen telefoonnr van, Joke Nibbelink bekapt alleen in regio Arhnem, Raf Anteunis alleen in Belgiƫ.
Welke smeden hebben we nog meer?

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:06

Kijk hierop maar eens; Er staan 2 hoefsmeden op, waaraan je zeker iets aan hebt ;natural-horsmanship.beginthier.nl

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:26

carinev schreef:
Kijk hierop maar eens; Er staan 2 hoefsmeden op, waaraan je zeker iets aan hebt ;natural-horsmanship.beginthier.nl


Deze staan er op: -Fernand's hoefsmederij, dat is Fernand van Geene dus die ik niet kan bereiken.
-Hoefsmederij RicSegers, kan nergens vinden dat hij op een natuurlijke manier bekapt of ik lees niet goed...

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 13:16

Kun je niet een smid waar je goed kontakt mee hebt vertellen hoe hij moet kappen, zo moeilijk is natuurlijk bekappen ook weer niet hoor Lachen
Op de site van Strasser staat zelfs de barefoot-trim beschreven inkl. foto's.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 14:04

Sugarmiss schreef:
Kun je niet een smid waar je goed kontakt mee hebt vertellen hoe hij moet kappen, zo moeilijk is natuurlijk bekappen ook weer niet hoor Lachen
Op de site van Strasser staat zelfs de barefoot-trim beschreven inkl. foto's.


Nou de manier waarop de smeden die ik gehad heb, met het paard omgaan ben ik niet te vreden over. Komt nog bij dat het bekappen zelf ook niet goed gebeurd. En op een andere manier bekappen vinden diegenen niks. Dus vandaar dat ik een ander zoek.
Als ik nou een hoefstal had, deed ik t zelf. Heb jarenlang haffies bekapt op de natuurlijke manier (zie kopje), maar een belg is zowat 2x zo zwaar dus daar begin ik niet aan. Of ik moet zo'n ding weten te bemachtigen:
Afbeelding
Deze heb ik een paard maand geleden proberen te bestellen bij Frans Veltman maar die reageerd helemaal niet! En ondertussen groeien de hoeven maar wel door.. Weet alleen niet of het been van de belg er wel op/ tussen past Schijnheilig Kan mss zoiets wel laten maken

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:23

Ik heb deze:
Afbeelding
Het bovenste deel is te vervangen door het dingetje wat in de standaard zit (om de hoef gewoon op te zetten).
Op het V'tje zit nu zacht isolatiemateriaal.
Met dat hendeltje voorop kun je hem traploos op hoogte verstellen.

Heb ik laten maken naar een plaatje van Jaime Jackson. Hij verkoopt ze voor $150.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:10

Hoi,

Fernand bekapt mijn paard ook. Heb je hem een mailtje gestuurd ? Meestal reageert hij heel snel hoor.

En Frans, kan je die niet mailen via zijn website, natuurlijkpaard ??

En misschien nog een tip, de man die in Rijssen hoefschoenen maakt, Dhr. Smit geloof ik, is natural balance smid.
En op de site van de natural balance vereniging (?) in Nederland staan meerdere NB smeden.

Hoop dat je er wat aan hebt ?!

Groetjes,

Maris