diarree en snotneus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

diarree en snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 18:35

Hallo
1 van de paarden bij ons op stal heeft al een tijdje diarree en een snotneus.

Als je s'middags komt en je kijkt in zijn stal lijkt zijn poep in de verste verte niet op diarree , maar als je met hem aan het rijden bent dan poept ie soms wel 5 keer hele kleine beetjes wat wel weer diaree is

Hij is al een tijdje van het land af, dus ik denk dat het daar niets mee te maken heeft

en zijn neus is soms er snotterig en loopt het er ook uit

hebben jullie enig idee wat dit kan zijn ????

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:12

Met rijden kan het stres zijn, zenuwen, de snot neus wat voor een kleur is dat en heb je hem al getempratuurt? Zijn drollen in de stal zijn die helemaal normaal of als hij poept komt er dan een beetje water achterna?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:08

K heb wel een tip voor de snotneus

Vul een jute zak met hooi en sprenkel daar wat Tocatolin of Dampo over, daarna doe je er kokend water over heen heel even laten afkoelen en dan gaat de zak dampen dit onder de neus van je paard/pony houden en ze zijn zo van hun snotneus af.....dit heeft ongeveer hetzelfde effect als "mensen" stomen.

Kijk wel uit dat hij/zij geen dampo of tocatolin naar binnen krijgt

Voor de diaree heb ik helaas geen logische verklaring maar idd heel veel beterschap gewenst aan het paard/pony dan!!!!!

Taruta
Berichten: 488
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: noordhoek in zuid-afrika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:03

staat je pony op veel gras dan kan dat de rede zijn van zijn diaree of hij heeft wormen ofzoow. de snotneus is denk gewoon een verkoudheid je kan hem wat tijmsiroop geven is voor mensen maar helpt goed ook voor paarden en dan 2 eetlepels.
suc6

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 21:41

Hier heb ik ook last van Verward Sinds het weekeinde is mijn poaardje aan de diaree en daarvoor had ze al een beetje een snotneus met witte snot. Maar sinds het weekeinde heeft ze groen/gele snot. Ook kreeg ze van het weekeinde zandkoliek. Daar is ze nu van af gelukkig, maar ze is nog steeds aan de diaree en heeft nog steeds een snotneus

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:55

Bij groen en geel snot moet je een da halen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 05:37

Het snot van het paard is wit tot doorzichtig
In stal ziet zijn poep er heel normaal uit Het zijn dan mooie stevige hopen

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:02

als paarden het heel warm hebben krijgen ze soms ook diarree en een snotneus.

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 14:40

diarree alleen tijdens het rijden is volgens mijn van zenuwen, stress of zo. Want in de stal is het gewoon goede poep haal ik uit jou verhaal..Snotneusje heeft die van mij ook een beetje, opzich is dit logisch, met dit wisselende weer. beterschap ermee!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 20:34

Ik heb gehoord dat paarden net zoals honden hun geur achter laten en zo "hun" terrein afbakenen
Dat is een stukje dominatie van het paard zodat ie andere paarden laat weten dat hij / zij daar geweest is
Ik weet niet of dit waar is ( iemand die het wel weet ?) , maar het verklaart danwel waarom Kane zoveel kleine hoopjes poept tijdens een buitenrit Lachen Lachen En plassen doet ie ook vaak tijdens een buitenrit ( zou het hele verhaal dan waar zijn ?? Ik weet het niet )

Dat andere paard heeft nog steeds hetzelfde probleem en ik vermoed dat ie koorstig is Maar de eigenaar wil er geen DA bij hebben die denkt dat het allemaal wel mee valt ( als ze dat nou zei als ze een beetje verstand had van paarden was ik het misschien wel met haar eens maar ik vraag me nog steeds af waarom ze uberhaupt een paard heeft want ze weet echt helemaal nix )

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:25

oke