HELP mijn fjord verliest haar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

HELP mijn fjord verliest haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 15:48

ik heb een hele lieve fjord en die krijgt in de zomer zwarte vlekken op haar hoofd en daar zit dan geen haar op en in de winter groeit het weer. heeft er iemand een idee wat het is en wat ik er tegen kan doen.
toen ze was ingeent vroeg ik aan de DA wat het zou kunnen zijn hij gaf heel vaag antwoord. wie weet er iets van of heeft dat probleem zelf ook????????

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 17:28

misschien heeft ze in de zomer weleens last van een schimmeltje en verhaart ze daardoor, of ze schuurt heel veel aan haar hoofd???
het is een beetje te weinig uitgelegd om er wat van te maken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:52

hey nat het gaat nu toch goed?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:48

Heb je misschien een foto van het probleem?
Dat kan heel verhelderend werken.
Hoewel het natuurlijk heel lastig (eigenlijk onmogelijk) is om via de pc een diagnose te stellen.....
Ik denk dat ik mee ga in de mening van SuperRoos.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 16:42

ik heb er geen foto van maar ze schuurt af en toe maar niet op de plekken waar het zit het zit vlak onder haar ogen en het is geen schimmel want anders had ik het wel geweten bedankt voor de reacties

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:16

op de plekken op het hoofd waar ze zweet ontstaan vaak zwarte haarloze plekken, als gevolg van de irritatie die het opgedroogde zweet geeft.
Dus zweet ze op haar hooft als het warmer is en je hebt getrained? probeer het zweet dan met een vochtige doek af te deppen, en veeg het daarna af met een droge doek. Wel vrij droog maken, en niet met shampoo op haar hoofd, dit irriteert waarschijnlijk nog meer.

Succes ermee

twins
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:18

locanda heeft gelijk het komy door net schoon gemakte zweetvekken die gaan irriteren en daar valt het haar dan uit. mijn paardje had het namelijk ook. groetjes

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:08

Schimmel? Zou best kunnen.

Laat het eens bekijken door een veearts. En vraag zijn mening eens. Als hij echt zo vaag antwoordt, probeer dan eens een andere veearts om zijn mening.

Ik wil hje niet bang maken, maar een pony van een vriendin van me had ook plekjes op haar hoofd (denk dat ze ook wel wat bobbeltjes had) maar die pony heeft huidkanker. Ze kan er nog mee rijden enzo, maar het moet wel verzorgd worden. Dus toch maar even goed navragen, en eventueel overwegen om een bloedonderzoek ofzo te doen?

Veel succes! Hopelijk kom je eruit wat het is!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 10:44

bedankt voor de reacties ik denk niet dat het huidkanker is teminste ik hoop het niet want het zijn geen bobbeltjes ik zal na het rijden haar hoofd afdeppen kijken of het helpt

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:20

Het is iniedergeval geen huidkanker als dit de symptomen zijn, en schimmel lijkt me sterk alleen op het hoofd?
Hoofd is trouwens met een d toch, jeetje ik begin echt dyslectisch te worden, hooft...?

Zenga
Berichten: 16
Geregistreerd: 08-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:02

Schimmel begint gewoonlijk in de nek, dus zou volgens mij heeel goed kunnen,... maar kan je natuurlijk niets met zekerheid zeggen, ben geen veearts, en kan het natuurlijk ook niet zien, eventueel een foto?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:55

Een paard waarbij een schimmelinfectie zich beperkt tot op het hoofd, en waarbij de infectie zichzelf in de overgang van zomer naar winter zichzelf geneest??? Hmmm.. heb nog nooit gehoord van een hoofd-van-lente-tot-herfst-schimmeltje.....

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 10:33

ik ook niet daarom denk ik ook niet dat het schimmel is en ik heb er geen foto van. maar gister heb ik nog ff gereden maar ze had geen zweet op haar hoofd maar op die plekken waar geen haar op zit of als het open is smeer ik er uierzalf op>is dat goed????

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:27

Je kunt ook aan een lichte vorm van zomereczeem denken.
Of - zoals bij het paard van een vriendin - een allergische
reactie op een stofje in het invetspul van het hoofdstel.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:11

Hey Nat.
Dat over die zwarte vlekken dat begon later toch ook te schuren en dan onstond er een wondje??? Tong uitsteken Bloos!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 12:19

ja ger maar dat ze allergisch is voor het vet wat ik gebruik kan niet want voor dat ik haar kreeg had ze dat ook al

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:57

Misschien werdt er toen wel het zelfde vet gebruikt??? (door de vorige eigenaar)

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:29

Het kunnen heel goed "smetplekken" zijn, mijn paard heeft het in de zomer ook.
Het haarkleed is dan dunner en als ik dan niet goed alle zweetplekken (onder hoofdstel e.d.) afspons dan heeft ze binnen de korste keren haarloze plekken die er soms wat gesmet uitzien.
Het beste is dit schoon en droog te houden en er geen zalf o.i.d. op te smeren.
Wat wel helpt is "Derma cure", ik begin dit te geven in april tot september.
In de winter heeft ze er geen last van.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 23:17

toen ze een veulen was had ze dat al. maar die uierzalf helpt wel iets want als ze de wei in gaat en als het open is komen er veel meer vriegen en vreten de vliegen zich in de huid en die uierzalf helpt wel om die plekjes die open zijn te beschermen tegen de vliegen. maar waar kun je dat 'Derma cure' kopen dan????????????