bute (phenylbutazone)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:34

ellenlouise schreef:
Cissie dat is niet mis, al die bijwerkingen! Ik bedoelde het ook eigenlijk voor een paard dat al is 'afgeschreven' zodat ie nog een tijdje pijnloos op de wei kan lopen. Heb het niet serieus overwogen maar aan de andere kant denk ik dan.......tja als mijn paard nog pijnvrij in de wei kan spelen, waarom dan niet?


Mijn oude pony heeft nog ongeveer 10jaar van zijn pensioen kunnen genieten dank zij bute!

Tuurlijk is het niet goed voor ze, maar dat is geen enkel medicijn. Ieder medicijn heeft zijn bijwerkingen. Maar als je paard hiermee nog echt kan genieten (hij moet dan wel echt pijnvrij zijn natuurlijk) dan zie ik er geen bezwaar tegen. Je moet dan echter niet denken oh, het gaat goed met de bute ik klim er weereens op. Dat kan natuurlijk niet want je doet aan symptoom bestrijding en het dier wordt er niet beter van!

Bij mijn pony hebben we trouwens wel iedere keer weer afgebouwd. Hij was chronisch hoefbevangen, bij een aanval kreeg hij weer een tijd bute, en als het weer helemaal goed ging gaven we hem weer steeds wat minder, totdat hij weer zonder rondliep. En als hij weer een aanval kreeg, kreeg hij weer bute (ongeveer ieder jaar een aanval). Wij hadden toen zoiets van hij kan aan de bijwerkingen overlijden, maar anders moeten we hem nu al laten inslapen.

ik weet niet of ik het nog een keer zo zou doen, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet denk dat ik ooit nog zo'n band met een paard ga krijgen als dat ik met deze pony had, hij was mijn jeugd zegmaar.[/b]


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:02

Zwelgje schreef:
Waarom niet Nobute gebruiken??? Dit is in ieder geval niet zo schadelijke en kan ja langer zonder problemen doorgeven voor chronische problemen!


Omdat dat niet even sterk en goed werkt.


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:48

Sterkte met het inslapen! Maar als het ondanks de medicijnen alleen maar slechter gaat is het waarschijnlijk inderdaad echt beter zo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, mamabird, MRIIIS, Sabbientje en 34 bezoekers