wondje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

wondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 07:39

Hey allemaal. Ik heb nu al een hele tijd een verzorgpony, en sinds kort heb ik dus een nieuw zadel en hoofdstek +stang. Vroeger had ik nooit last van wondjes bij haar mondhoeken, maar sinds een paar weken dus wel. Het licht niet aan het hoofdstel, en de stang heb ik ook al 2 keer losser gedaan. Maar toch is iedere keer dat velletje er weer af. Weet iemand wat je eraan kunt doen ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 07:56

Het bit is dus niet scherp, dat controleer ik wel hoor. Maar het is een soort wrijfplek, maar waarvan weet ik niet. Het kan niet van de riempjes van het hoofdstel zijn, dus is het van het bit. Maar ik begrijp dus niet hoe het daar komt. Het is echt iedere keer na het rijden, maar volgens mij doet het geen zeer. Want ze laat niets merken

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 09:56

Nee, dat is het niet. Meestal hangen ze juist veel te los...

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 12:48

Ze ging er altijd vandoor, en met gebroken bitje is ze heel moeilijk te sturen. Mijn vriendin rijd ook met stang, en bij haar is het heel erg veel vooruit gegaan. Dus dat was het proberen waard, en het resultaat is goed. Ik ga nu zelfs naar het bos met haar en ze is nu heel erg braaf dus Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 12:52

bit past wel, de man van de winke heeft het samen met het zadel gebracht, en meteen alles gepast e.d. Maar ik ga een keer die zalf kopen denk ik. Zou wondspray ook helpen of niet ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 13:01

stang dus.. Iedereen bedankt voor de tips !!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 14:07

Ik ben juist begonnen met longeren, en daarna pas gaan rijden. Dus dat maakt niet uit, en bovendien heeft ze haar energie nodig ( ik rijd iedere dag 1 tot 1.5 uur ) Maar zonder stang is er nix mee te beginnen, vandaar dat ik die heb gekocht ( is btw een harry's horse ) Maar het gaat nu dus stiklekker, na half jaar. Maar ok, inrijden is altijd een hele klus. Ik heb ook foto's staan op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=156952 Klik maar is op de link, zie je meteen een paar fotootjes van mijn sunny Lovers [/url]

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:24

Ik ben helemaal in de war over jullie gestang en weet ik het. Maar inmiddels is het probleem opgelost. Mijn dressuur instructrice heeft er dus naar gekeken, en dacht dat het aan de neusriem lag. Dus ik vandaag weer naar sun; kinriem helemaal omhoog gedaan. Allerlaatste gaatje nu :S, maar nu is er dus geen wondje meer. T werd wel tijd ook. En om de rest van de vragen te beantwoorden: ik heb harry's horse STANG, sunny is nu 6 jaar oud en dat was niet de 1ste keer buiten; maar al een van de latere keren. Bovendien loopt ze normaal altijd voor de kar, en dus is ze heel erg gewend aan zwaarder spul. En miek, niet zeuren je kan maandag al komen kijken ja Tong uitsteken In ieder geval allemaal bedankt voor de tips en trucs en vraagjes. Maar als je meer wil weten over sunny moet je gewoon in mijn profiel kijken. Daar staat namelijk alles in. OK dan! ook foto's Cheese!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bronsveen, Earth, Googlebot, Iejoorr, M_Vainqueur en 29 bezoekers