Atactisch door antibiotica-vergiftiging, T-Team??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Atactisch door antibiotica-vergiftiging, T-Team??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-03 23:11

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben heeft mijn paard ongeveer 1,5 maand geleden een antibiotica-vergiftiging opgelopen. Ze had koorts en koliek en heeft toen antibiotica gekregen waar ze gevoelig voor bleek te zijn. Ze is toen ingestort en kon niet goed meer lopen. Na een week waren de meeste verschijnselen weg, alleen haar rechterachterbeen was nog erg ongecoördineerd.

Nu heeft Tequila deze week weer koliek gehad en hebben we er een natuurgeneeskundig arts bij gehaald(van de Silverlinde). Zij heeft mij het een en ander verteld over de gezondheid van mijn paard. Ook heeft ze me verteld dat Tequila een antibiotica vergiftiging heeft opgelopen. Hierdoor is een deel van de hersenen misschien beschadigd waardoor ze een lichte vorm van Atactie heeft. Huilen

Nu is mij aangeraden om het paard via de T-Team methode bewust te laten worden van haar achterlijf, d.m.v. aanrakingen en grondoefeningen. Ik ga me daar dus ook in verdiepen, er komt een therapeute langs om het me te leren en te kijken of ik het wat vind.

Mijn vraag aan jullie is of jullie hier misschien ervaring mee hebben en wat de prognoses zijn.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 12:52

ik heb er helaas geen ervaringen mee, maar dit is wel wat ik na mijn studie humane fysio en daarna dierfysio nog ga doen voor studie/bijscholings cursus. Zou het dus erg leuk vinden om te horen hoe het is gegaan en wat je ervan vind.
Groetjes