Wanneer zijn tanden goed schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wanneer zijn tanden goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 00:51

Wanneer is het gebit van je paard goed schoon? En gezond. En kan iemand toevallig foto's vinden, ik niet echt... Amanda's tanden zijn gewoon geheel wit, aan de zijkant, de tanden die wat verder weg staan, daar zie ik bij het tandvlees een beetje etensprut en wat tandsteen zitten. En kunnen paarden ook gaatjes krijgen zoals bij mensen?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:40

Als ze normaal eten krijgen, dus geen suiker, zacht brood e.d. dan kunnen ze voor zover ik weet geen gaatjes krijgen.
Evert Offereins (die ook het boek Paardebenen heeft geschreven) heeft ook een boek over paardentanden geschreven.
Tanden zien soms ook bruinig doordat ze in de stal in het stro scharrelen en stro eten, meestal zit er ook mest aan/in/tussen. Lekker fris he? Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:06

mijn paardentandarts zei dat mijn paard veel gaatjes en tandplak had.. hij stond toen op zaagsel en kreeg geen suiker ofzo

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:42

Ik heb dat boek dus zelf ook nog niet gelezen, maar dat merk je dus al! Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:38

hihi ja. ik hoorde het ook toevallig van de tandarts ander had ik t ook niet geweten vond het ook een raar iemand dus ze had ook ongeljik kunnen hebben

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:30

mm nooit van gehoord dat een paard een gaatje had maargoed ik laat de tanden van mijn paard 1 x per jaar vijlen en dat is alles wat ik aan het gebit laat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:45

Oké, dat boek moet ik dan maar eens bekijken. Iig bedankt voor de reacties Lachen