Drukkingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:15

volgens mij kan je aan de witte plekken zelf weinig meer doen. Vef kan een oplossing zijn maar dat zal er weer uitgroeien. Zelf vind ik het ook altijd een vervelend gezicht. Promptertje heeft denk ik gelijk, je kan het heel goed voorkomen als je je zadel vakkundig laat aanmeten op een paard door een deskundige! zadelmaker. Een gelpad lost dat ook niet op die maakte de ruimte tussen de rug en het zadel alleen maar kleiner. Kans op knelling en dus kneuzingen wordt droter. Zadels die al te smal zijn, gaan nog meer knellen als er een gelpad of iets dergelijks onder komt te liggen. Dus ook met een gelpad blijft de kans op drukplekken aanwezig(als een zadel niet past)

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 07:00

DreamStables schreef:
Ja voorkomen is het beste, maar ja ik heb eindelijk mijn droompaard gekocht en die had helaas al drukkingen. Ze staat nu op rust om het goed te laten genezen, de huid is weer mooi glad, maar helaas wit...


Jammer is dat he...ik ken dat gevoel. Gelukkig is het niet meer gevoelig voor ze. Ik denk ook dat dit soort dingen vaak onbewust gebeuren door onwetendheid, dat is helemaal schrijnend. Maar ach, als het je droompaard is en jullie kunnen samen genieten dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Wel is het belangrijk dat je een goed passend zadel hebt, zodat er niet nog meer nrigheid ontstaat. Wij hebben zelf altijd A. van Tries uit Meppel en die is erg kundig. Hij komt door heel Nederland aan huis. Hij kan ook zadels aanpassen als dat nodig is.
In ieder geval heel veel plezier met je droompaard!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alysha92, Nancy01, RobinSputnik en 117 bezoekers