*Bestaat er een allergie-test voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 12:59

Een week geleden heb ik op dit forum een bericht geplaatst over ringvormige bulten bij mijn Fjord. De veearts is geweest en zei dat het allergie was. Ze kreeg een injectie en 4 dagen poeder voor door haar eten. De bulten gingen heel snel weg. Afgelopen zondag zijn de bulten weer tevoorschijn gekomen. Gisteren was het geheel alleen nog maar verergerd...

We hebben de betreffende vee-arts weer gebeld en hij raadde aan om te expirimenteren met verschillende soorten hooi en stro. Aangezien mijn fjord op een manege staat is zoiets niet echt makkelijk.

Ik vroeg me af of er, net zoals bij mensen, allergietests voor paarden bestaan. Wie weet hier iets over?


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 13:08

Jammer...

Heeft iemand ervaring met allergieen bij paarden en hoe hebben jullie het aangepakt om erachter te komen waar het door wordt veroorzaakt?


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-01 15:39

Geen ander stro. Wel ander hooi. Maar hier moet ze nu wel aan gewend zijn.... denk ik Verward

Als deze aanval hetzelfde is als volgende week veranderen de bulten morgen weer in ringen. Dus het blijven geen bulten....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, hagelslag en 53 bezoekers