HELP LEES!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

HELP LEES!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 14:44

een meisje bij ons op stal heeft een nieuw paard maar hij is niet goed achter . hun willen daar niks van weten (zij en haar ouders) dus gaan ze niet naar de D.A.

de sinthomen: hij is heel zwak achter en als hij achterwaards moet of gelsloten word met rijden (achterhand er onder) blokkert het paard helemaal.

in de draf zie je op zijn kont een soort 3 hoek van spieren een lijn horizontaal en vanaf daar twee schuin om hoog

als je het paard laat halt houden zet hij zijn rechter achter been helemaal voor zijn andere, als je dan voor hem staat dan zie je het linkerbeen gewoon staat en het rechter helemaal vorbij het linkerbeen staan en dan kan hij gewoon zo staan. en je kan zijn been wel helemaal naar binnen toe duwen dus zijn rechter been kan je als je net boven het sprongevricht duuwd het helebeen helemmal vaar de andrekant duwennog voor bij het linker been. maar naar buiten gaat niet dan slaat i je weg. erg tipisch he

wij kan mij hier veel meer duidelijk heid over geven want het is echt ziellig. en als ik harde bewijzen heb kan ik ook naar die mense toe gaan om ze het duidelijk te maken dat ze hem moete late nakijken alvast bedankt ik hoop op snelle reacties!!!! Huilen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:02

Ik kan je echt niet helpen, want ik heb er geen bal verstand van.
Maar dat het niet goed is is wel duidelijk.
Sommige mensen willen gewoon niet zien dat hun paard wat mankeerd.
Ze zijn geen paard waard.
Ik hoop dat iemand je wat kan vertellen, en hopelijk kan je er iets mee.
succes

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 15:27

bedankt. het meisje waar van het paard is is ook een verwaande muts ze rijd de eene week nooit en dan 8 x het paard heeft nu een ernstige beenwond die 3 x perdag moet afgespoten worden en dat doet ze ook niet ik doe het nu niet voor haar maar voor het paard

wie helpt? Huilen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:06

Het zou natuurlijk temaken kunnen hebben met zijn rug, of iets aan een van zijn achter benen.
Verder heb ik er ook niet zo veel verstand van.
Wel heel erg dat je je zorgen maakt en de eigenaar er niets aan doet.
Hopelijk bellen ze binnenkort een keer de DA. Goed van je dat jij het been afspuit!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:12

het kan ook een vorm van ataxi zijn
maar zoals je al zegt dat ie niet regelmatig word gereden, en ook niet op de juiste manier in condite word gebracht en gehouden, kan het ook heel goed een spierenkwestie zijn , ga zelf maar een week plat liggen en luieren en niets doen
en dan ineens een week lang elke dag trimmen ...wedden dat jij ook niet meer kan lopen dan !
EN SCHANDALIG dat ze die beenwond zo verwaarloosd. in de meeste gevallen zal de eigenaar van de manege een keer ingrijpen en de eigenaar laten weten dat ze vaker die wond moet verzorgen ofzo
maar schijnbaar hebben ze geen ene reet verstand van paarden !! bah smerige lui! dat ze met d'r verwende verwaande reet lekker een keer in demesthoop pleurt Tong uitsteken (of breng ik je nu teveel op ideeen , gniffel)

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:23

Hoi,
ga naar de staleigenaar. Vertel wat er aan de hand is en vraag wat je eraan kan/mag doen zonder problemen te krijgen met de eigenaren. Als het goed is moet de stalhouder er wel wat aan gaan doen. Bij ons wordt gewoon direct de veearts gehaald en de rekening bij de stalrekening gegeven. Dit natuurlijk wel na enig overleg met de eigenaren door middel van een telefoontje.
Groetjes Bar

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:53

Citaat:
ga naar de staleigenaar. Vertel wat er aan de hand is en vraag wat je eraan kan/mag doen zonder problemen te krijgen met de eigenaren. Als het goed is moet de stalhouder er wel wat aan gaan doen. Bij ons wordt gewoon direct de veearts gehaald en de rekening bij de stalrekening gegeven. Dit natuurlijk wel na enig overleg met de eigenaren door middel van een telefoontje

Zo gaat het bij ons ook! Als er een paard ziek is, wordt eerst meteen de dierenarts gebeld, en daarna de eigenaar pas! Het paard gaat op dat moment gewoon voor, of de eigenaar nou wil of niet!! Ik zou, als ik jou was, ook gewoon naar de staleigenaar gaan. Hopelijk doet hij er wat aan! Want iemand moet toch voor het arme dier opkomen (en gelukkig doe jij dat in ieder geval al OK dan! ). Succes verder!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:19

Tja,dit klinkt toch niet helemaal goed nee....

Maar ja, het paard is van die mensen, en jij kan ze niet dwingen om de DA te halen. Ik zou ook rustig naar de stalhouder gaan, en het eens bij hem aankaarten. Laat die het dan maar verder regelen, want in dit soort gevallen worden mensen zoals jij (die het probleem aankaarten) regelmatig als het zwarte schaap aangewezen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:52

mijn 1e gedachte is een vorm van ataxie. Mijn 2e, er zit iets fout in de rug! Welke van de 2 het is, dat weet ik niet. Maar goed is het iig niet...

Hier moet imo zo snel mogelijk een dierenarts bij worden gehaald. Kan je niet naar de eigenaar van de stal toe gaan? en vragen of hij/zij eens met de mensen wil praten?

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 10:49

mischien weet ze al wat ie heeft maar wil ze er niet aan toegeven!mischien had het paard het al voordat ze hem kocht en is het haar gewoon verteld.ik vind wel dat jij je niet met andere moet bemoeien het is imers jou paard niet dus eigelijk kun je er ook niet over oordelen

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 15:20

de stal eigenaar weet het al maar die mensen luisteren ook niet naar haar . hat paard had het al toen ze aar kochten. de oom van dat meisje is paarden handelaar en die heeft hem gekeurd(uhm)

en je kan niet zomaar de da bellen wel voor spoetgevallen koliek enz. enz. maar niet voor dit dit moet in overleg (vind ik)

NANo al ik me er mee bemoei is dat mijn zaak ik kan het niet aanzien hoe dat paard erbij loopt en dat jij zo iets hebt van het is hun paard zoek het maar uit vind ik erg ego. ik loop iedere dag op stal en kijk er tegen aan. het is niet leuk om hem door de stal te zien hinken. en onder et zadel zien hippe. Boos!

wet nog iemand iets HELP Huilen

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:32

Ik denk eerlijk gezegd dat je weinig voor het beestje kan doen.

Wat de stal-eigenaar kan doen, is die mensen vertellen weg te gaan of een DA laten komen.

Maar ik ben bang dat dit weinig zal helpen en dat die mensen dan misschien weggaan en dat daarmee het probleem niet is opgelost (voor het paard dan).
En de stal-eigenaar kan evt. wel de DA laten komen en dan de rekening doorsturen aan de eigenaar (maar dat is vaak ook alleen maar voor acute problemen, tenzij er iets in contract is opgenomen).

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:39

nou ik heb een keer een fikse boeten gehad toen ik voor iemand hun paardje redde..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:08

Goh wat komt mij dit bekend voor. Er loopt bij mij op stal ook een paardje waarvan je ziet dat die last heeft van haar rug. Mensen doen er niets aan Er is al meerdere malen verteld dat het niet helemaal goed zit, zolang dat beestje niet kreupel of iets dergelijks loopt vinden de mensen dat er niets aan mankeert.

Je staat er bij en je kijkt er naar Scheve mond

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:17

Hoi Bluehunter,

Toen ik laatst je nieuwe paard kwam bewonderen, heb ik dat paard ook
gezien waar je het nu over hebt.
Hij is inderdaad niet oke achter
Je kan er niks aan doen, de staleigenaar heeft het dat al duidelijk proberen te maken, maar ze is eigenwijs en ze verdiend helemaal geen paard!!!!

boenif

Berichten: 38
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:28

hallo bleuhunter
het verhaal dat je vertelt komt mij bekent voor anderhalf jaar geleden
kwan er bij mij een meisje op stal staan met een paard van 2 jaar oud toen hij de leeftijd bereikte dat hij ingereden moest worden ging dat heel moeizaam hij liep erg raar met zijn achterbenen en dat zagen wij allemaal sommige mensen zeiden dat ook tegen de eigenaren maar toen werd er niet echt op gereageerd maar het inrijden ging steeds slechter elke keer als het meisje erop zat ging dat paard bokken en steigeren er zat gewoon iets niet goed hij liep ook heel raar met zijn achterhand niet alleen met rijden maar ook als hij los stond al ging het wel beter als hij los stond ze gingen naar de wei er was daar wat gebeurd en ze belde de veearts na veel testen en onderzoeken bleek dat hijiets aan zijn rug had de belangrijke zenuwen die in de rug zitten waren bekneld vandaar dat wanneer zei op hem reed hij bokte want het deed pijn de beknellling zou komen door een val of iets toen hij nog jonger was er kon ook niets meer aan gedaan worden maar ze konden er niet meer mee rijden anders zou hij pijn hebben ze hebben hem niet in laten slapen ze hebben een leuk weitje gezocht met een uitloopstal en daar staat hij nu hij heeft zo geen pijn alleeen als er op gereden wordt

groetjes angela

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:15

Tja, ik vind dit ook wel een beetje de taak van de stalhouder.
Als er verder niemand op stal is die deze mensen tot redelijkheid kan brengen moet hij ze maar de wacht aanzetten.
Als stalhouder mag je toch eisen dat mensen hun paarden fatsoenlijk behandelen? Maar het zal altijd moeilijk blijven. Voor hetzelfde geld gaan ze naar een andere stal en gaan ze opdezelfde voet verder.

Waarschijnlijk moet het arme dier eerst goed kreupel worden voor ze er iets aan doen.

Zoals al vaker gezegd: er zijn veel mensen met paarden, maar er zijn weinig paardenmensen!