tandpasta

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:48

en wat zit er onder een korstje?? juist ja , een wondje
als je dus de benen hebt gewassen zul je door het wassen die korstjes zacht maken en verwijderen, waardoor de wondjes onder de korstjes heel toegankelijk zijn/worden
als je er dan tandpasta opsmeert zal een paard dat wel degelijk voelen , en dat is absoluut geen prettig gevoel

beter kun je de kootholtes en eventueel andere aangetaste plaatsen
wassen met betadine shampoo of scrub goed afdrogen en daarna insprayen met acederm spray, niet smeren met zalf maar de spray gebruiken , de spray trekt namelijk veel sneller in en sluit dus niet af , waardoor er wel zuurstof bij de plaatsen ko0mt wat ook weer bevorderlijk is voor het genezingsproces

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:04

Tanneke schreef:
Maar met wassen moet je het korstje er niet afhalen. Dan ontstaat er wel een wondje. De tandpasta is voor OP het korstje en niet voor onder het korstje. Het moet vanzelf weggaan en niet het korstje eraf halen.


feit blijft dat er 1e een wondje moet zijn voor er een korstje komt, onder dat korstje zit dus een wondje en door het te wassen maak je dat korstje nat en zacht en door het wassen verwijder je ook (delen van) korstjes
waardoor er toch open plekjes zijn waar je die tandpasta opdoet

en de goede manier van behandelen ligt er ook nog eens aan of de mok word veroorzaakt door een bacterie of een schimmel
tandpasta helpt dus niet altijd
ik blijf toch maar bij de betadine shampoo en acedrm methode

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Kim_S, Majestic-12 en 29 bezoekers