[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:16

paddokorrels?
hahaha dat zal relaxed rijden als je dier overal kabouters ziet Tong uitsteken

probiotica krijgt ap nu ook al een tijdje,ben ook benieuwd of dat verschil gaat uitmaken.
,de maagproblemen..die heeft ap ook,tja en een hoop problemen kunnen daar vandaan komen he.

mag ik heel brutaal vragen wat het je gekost heeft bij erik?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:55

vera schreef:
Een soort paddokorreltjes Haha! Ben even de naam kwijt... Het moet de trigger van het schudden verminderen.

We gaan het zien, ik verwacht niks dus is alles meegenomen.
En als HS niet minder wordt dat zit hij in iedergeval wel beter in zijn vel Ja


Ik ben een leek Bloos maar wat zijn in vredesnaam paddokorrels? Zou je misschien de 'echte' naam kunnen vermelden?! Ik wil de volgende keer vragen aan de therapeute of ze iets kan voorschrijven dat het schudden onderdrukt. Vandaag had hij er weer last van trouwens.

Dat hij beter in z'n vel gaat zitten lijkt me wel duidelijk als er zoveel blokkades zijn rechtgezet. Lijkt me een stuk lekkerder lopen Knipoog

Moet je nu een rustperiode inlassen?

@Ellepel: kon jij nog meedoen aan dat onderzoek bij die homeopate?

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 07:07

ik heb gisteren pas de lijst van haar binnengekregen omdat ze op vakantie geweest was geloof ik,dus die moet ik nog invullen en dan hoor ik t wel Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:44

De ksoten vielen me enorm mee, ik heb 195 euro betaald inclusief alle medijcijnen. Daarvoro is hij 3 uur in behandeling geweest.
De echte naam van de paddokorreltjes is Agaricus, daarvan meot hij er 3 korrels 2x per week onder zijn tong en dat 4 weken lang.

Ik mocht 3 dagen niet rijden en moest dan kijken hoe hij zich voelde en daar het rijden op aanpassen.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:57

vera schreef:
De ksoten vielen me enorm mee, ik heb 195 euro betaald inclusief alle medijcijnen. Daarvoro is hij 3 uur in behandeling geweest.
De echte naam van de paddokorreltjes is Agaricus, daarvan meot hij er 3 korrels 2x per week onder zijn tong en dat 4 weken lang.

Ik mocht 3 dagen niet rijden en moest dan kijken hoe hij zich voelde en daar het rijden op aanpassen.


Die kosten vallen inderdaad heel erg mee! Zeker omdat er ook nog een osteopaat aan de gang is geweest. Was dat Steffi die dit deed?

Ik ga de naam van die paddokorreltjes opschrijven en 6 mrt. voorleggen. Gek hè, dat van die hele kleine korrels zoveel kunnen doen?!

Laat je weten hoe het van de week gaat met je paard?!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:31

Jemig als ik mijn tekst nu teruglees dan had ik dat even eerder moeten doen voordat ik op de verzendknop drukte Haha!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:42

Hij schudde weer voor het eerst vandaag

Zelfs zo erg, dat hij in de hoek in de galop onderuit ging, en ik er half onderlag..
Hamer Kan mezelf wel slaan, ik had het kunnen weten.
Hopelijk heeft hij er morgen geen last meer van, hij liep iig niet kreupel of moeilijk..

Ik ga van de week de v.a. bellen voor zo'n test! Boos!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:43

Ah da's schrikken Scheve mond hoop maar dat hij er niks aan over gehouden heeft, jij je ook niet erg bezeerd?

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:54

hallo, mijn draver heeft pollenallergie... winter is prima verlopen... maar vandaag veel muggen ed... jullie paarden ook weer aan t schudden?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 20:46

Ik heb zo even de laatste pagina's doorgelezen, dus niet het hele topic..
Ik vraag me af zien jullie geen verband met vaccinaties?
Vaccineren jullie allemaal? En zo ja hoevaak per jaar.
Als dit al in het topic is voorgekomen sorry dan hiervoor, maar vind het topic te lang om nu zo even snel door te lezen. Ben hier benieuwd naar.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:30

voor het eerst in 8 jaar tijd word ap dit jaar dus niet ingeent Knipoog
vind het onzin en na zoveel jaar heeft je paard zoveel op gebouwd dat je t dus wel kunt weglaten, t is alleen verplicht als je aan wedstrijden meedoet en anders niet he.
hij schud wel zo af en toe zag ik alweer ,maar ja t is bij hem dus echt hooikoorts en zonlichtallergie he. denk niet dat vaccinatie daar invloed op heeft

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:54

Ik weet dat er meerdere dingen kunnen zijn die headshaking kunnen veroorzaken.
Maar de gevolgen van elk jaar vaccineren wordt echt onderschat. Het is dat het verplicht is voor de wedstrijden.. Dus soms kan je niet anders.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:01

die van mij wordt gewoon geent..

het schudden van mijn pony wordt erger als hij aaan het werk moet en vooral als hij op en vreemde ruimte is.

rijd sinds kort op een andere stal in de bak en daar is het hoofdschudden echt onophoudelijk.
Hij is pas naar de tandarts geweest.
ik heb zelf het idee dat het door stress of zoiets dergelijks komt.

nr48
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:04

vera schreef:
De ksoten vielen me enorm mee, ik heb 195 euro betaald inclusief alle medijcijnen. Daarvoro is hij 3 uur in behandeling geweest.
De echte naam van de paddokorreltjes is Agaricus, daarvan meot hij er 3 korrels 2x per week onder zijn tong en dat 4 weken lang.

Ik mocht 3 dagen niet rijden en moest dan kijken hoe hij zich voelde en daar het rijden op aanpassen.


Je zou ook eens Nervelet kunnen proberen.
Kun je zo bij de da halen; Het is een homeopatisch middel, ik meen van VSM.
Dosering volgens bijsluiter.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:55

Ik laat die van mij nu ook niet meer inenten! De shet heeft nu wel 1x rondom een inenting gekregen maar dit is waarschijnlijk meteen de laatste, die moet nog 2 worden. Mijn Haflinger (bijna 17 jr.) is ook zo'n beetje z'n hele leven ingeent en heeft 1,5 jr. geleden de laatste gehad. Ik vind het ook onzinnig om nog langer in te enten. Kom niet op wedstrijden ofzo. Wel jammer dat ik er nu pas zo over denk en niet al een paar jaar eerder.

Heb jij ergens info. over, wat inentingen allemaal te weeg kunnen brengen in een paardenlichaam?!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:04

Renza schreef:
Ah da's schrikken Scheve mond hoop maar dat hij er niks aan over gehouden heeft, jij je ook niet erg bezeerd?


Nee, we zijn ook nét niet omgegaan zeg maar..
Maar wel schrikken joh!
Hij heeft er niks aan overgehouden, en ik ben er nog op blijven zitten ook.. Moest er wel alles aan doen om te kunnen blijven zitten, maar goed..

Ik heb expres gister en vandaag niet gereden.
Morgen weer, kijken oftie schudt..
Ik hoop het niet Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:31

singasong schreef:
Ik laat die van mij nu ook niet meer inenten! De shet heeft nu wel 1x rondom een inenting gekregen maar dit is waarschijnlijk meteen de laatste, die moet nog 2 worden. Mijn Haflinger (bijna 17 jr.) is ook zo'n beetje z'n hele leven ingeent en heeft 1,5 jr. geleden de laatste gehad. Ik vind het ook onzinnig om nog langer in te enten. Kom niet op wedstrijden ofzo. Wel jammer dat ik er nu pas zo over denk en niet al een paar jaar eerder.

Heb jij ergens info. over, wat inentingen allemaal te weeg kunnen brengen in een paardenlichaam?!


Deze site vond ik over headshaking en hier staat ook veel over het enten
http://www.headshaking.com
het is wel in het engels.

groetjes Joyce.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:47

Summertje schreef:
singasong schreef:
Ik laat die van mij nu ook niet meer inenten! De shet heeft nu wel 1x rondom een inenting gekregen maar dit is waarschijnlijk meteen de laatste, die moet nog 2 worden. Mijn Haflinger (bijna 17 jr.) is ook zo'n beetje z'n hele leven ingeent en heeft 1,5 jr. geleden de laatste gehad. Ik vind het ook onzinnig om nog langer in te enten. Kom niet op wedstrijden ofzo. Wel jammer dat ik er nu pas zo over denk en niet al een paar jaar eerder.

Heb jij ergens info. over, wat inentingen allemaal te weeg kunnen brengen in een paardenlichaam?!


Deze site vond ik over headshaking en hier staat ook veel over het enten
http://www.headshaking.com
het is wel in het engels.


Interessante site maar begrijp er de helft niet van Bloos

Heb trouwens mezelf gisteren 'door laten meten' vanwege allergie verschijnselen waar ik ook al een paar jaar mee loop! Drie keer raden.... jawel, mij ene nier en lever werken niet goed! Het blijven zuiveringsorganen hè!

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:50

mijn lever werkt ook niet goed,die gaat te snel hahaha
ach zo heeft iedereen wel wat,ben zelf ook een kwaaltjes mens dan weer dit dan weer dat , ben vast klant in het ziekenhuis zo onderhand Tong uitsteken


wat moet je er nu aandoen? heb je medicatie gekregen?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:51

ellepel schreef:
mijn lever werkt ook niet goed,die gaat te snel hahaha
ach zo heeft iedereen wel wat,ben zelf ook een kwaaltjes mens dan weer dit dan weer dat , ben vast klant in het ziekenhuis zo onderhand Tong uitsteken


wat moet je er nu aandoen? heb je medicatie gekregen?


Je begrijpt dat ik niet in de reguliere geneeskunde ben 'doorgemeten'?

Heb homeopatische korrels/ druppels voorgeschreven gekregen die mijn nier en lever moeten zuiveren. En ook voor het afvoeren van afvalstoffen.

Even off-topic; mijn hond is gisteren 'genezen' verklaard van zijn elleboogdysplasie. Vind ik toch heel bijzonder dat ze dat voor elkaar heeft gekregen!!
Laatst bijgewerkt door singasong op 21-02-07 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:52

ja dat snap ik Haha!
waarmee ben je door gemeten?
en door wie?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:55

ellepel schreef:
ja dat snap ik Haha!
waarmee ben je door gemeten?
en door wie?


Had m'n bericht even aangepast! Het is door dezelfde holistische therapeute gedaan als die Niek heeft doorgemeten (biotensor).

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:59

jee en de hond is er ook mee genezzen?
is wel helemaal gaaf he Haha!

mooie van homeopathie vind ik dat als je al geloofd dat het helpt je al voor 50% genezen bent Knipoog
kan ontzettend goed helpen,en heb zelf bij dieren gemerkt dat t vaak echt heel goed voor ze is

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:06

ellepel schreef:
jee en de hond is er ook mee genezzen?
is wel helemaal gaaf he Haha!

mooie van homeopathie vind ik dat als je al geloofd dat het helpt je al voor 50% genezen bent Knipoog
kan ontzettend goed helpen,en heb zelf bij dieren gemerkt dat t vaak echt heel goed voor ze is


Ja, Angel, mijn Rottweiler was eigenlijk opgegeven door de Orthopeed. In zoverre dat er alleen nog een operatie stond als optie. Ze verwijderen dan de 'losse chip'. Maar het probleem kan dan wel weer terugkomen als de oorzaak niet wordt aangepakt.
Angel heeft slechte/ zwakke botten en daardoor heeft ze aanleg voor ED. Voorlopig wordt ze wel met (homeopatische) medicatie ondersteund die de botten, zeg maar, sterker maakt!
Ben er erg blij mee, ze heeft geen pijn en is in een korte periode een hele vrolijke hond geworden!

Ik hoop de behandeling bij Niek ook zo gaat aanslaan. Al gaat dat wat langer duren helaas! En voor mezelf natuurlijk ook!

Het regend op dit moment hier maar zag dat Niek net wel weer last had van z'n neus!

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:08

ap schudde gister ook een beetje.
ach nou ja ,zolang hij op 4 benen blijft lopen en niet onderuit gaat ben ik al blij.
hopelijk helpt t bij die van jou wel heel goed