*grote bult bij navel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-01 20:44

mijn merrie heeft een bult bij haar navel sinds vandaag, iemand zei tegen mij dat het een opgezette spier was maar de bult zelf is zacht en daaronder verder lijkt er inderdaad een spier te zitten maar loopt daar wel een spier? Mijn vraag is eigenlijk wat het kan zijn op of het door het leggen komt dat ze verkeerd heeft gelegen of doordat ze gisteren hard heeft moeten werken? nou zei ook iemand tegen mij dat het een navelbreuk kan zijn maar dat hoop ik niet. Ze heeft er geen last van je kan er gewoon aanzitten, ze is ook net van haar veulen af zo'n 3 wkn en voor de tepels had ze eerst ook een bult en de tepels waren hard de bult is weg maar de tepels blijven hard, zou die bult bij haar navel er iets mee te maken hebben?

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 09:57

Hoi,
Mijn paard heeft daar ook een bult, de dierenarts dacht eerst dat het een horzelbult was, en dat ik een paar weekjes moest afwachten, maar die bult zit er nog steeds, de bult is wel wat kleiner geworden. Heel vreemd. Alleen mijn paard is een ruin. Ik zou ook graag willen weten wat het is en anders bel ik weer de dierenarts, watn zo'n bult hoort daar niet! Groetjes Danielle

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:03

Een kleine navelbreuk zit er uit als een bult bij de navel, vaak wat langwerpig, van voor naar achteren. Het is geen perfect ronde bult iig.
Ze hoeven er helemaal geen last van te hebben, en dan zou ik er ook niets aan laten doen. Maar groeit dat ding, vind het paard het vervelend als je het aanraakt, dan moet je er toch wat serieuzer naar kijken.
Een controle door de dierenarts is toch wel het veiligste....

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 10:05

jep ik denk ook aan een navelbreuk. hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar t kan wel. het is zeg maar een soort van scheurtje in t weefsel, vaak gaat t goed maar het kan ook zijn dat de darmen er een klein stukje inkomen en daardoor verstopt gaan zitten. laat er dus zeker even naar kijken en evt dat ze er aan geholpen wordt. een verz veulen van mij had t ook en had er ook geen last van maar is er toch aan geholpen om problemen te voorkomen

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 12:41

Toen ik er gisteren aan zat had ze er geen last van vandaag zie ik pas of het minder is, want als het een navelbreuk is lijkt me dat toch pijnlijk maar ik zal erop letten of het groeit maar het is volgens mij niet langwerpig het kan ook van het leggen zijn maar hopen dat het zo is maar ik hou je wel op de hoogte in ieder geval bedankt allemaal

groetjes Jaime Frusty

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 21:38

vandaag geweest maar het is al wat minder het kunnen ook de melkklieren zijn want die schijnen door te lopen

heb ik me laten vertellen



Eigen paard is Goud waard
I love my horse

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-01 12:01

Bult is zo goed als weg *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:27

mijn vorig paard had daar ook zo nu en dan last van .Ik heb er een paar keer de DA bij gehad voor een antibioticum kuurtje omdat t te erg werd . Ze krijgen dit regelmatig terug. Het is een ontsteking aan de navel .Hebben heel veel paarden last van .In de loop van de tijd heb ik ontdekt dat het waarschijnlijk komt van te hard poetsen op en rond de navel ,nadat ik dit niet meer met een harde borstel deed alleen met een zachte heeft ie t nooit meer gehad . Misschien heb je hier iets aan .

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 21:55

In ieder geval bedankt Ineke ik zal erop letten of het nog terug komt, maar de bult is nu weg en haar uiers zijn ook niet dik meer, d'r uiers zijn zo goed als normaal in ieder geval bedankt