Botvliesontsteking hoefbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Botvliesontsteking hoefbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 17:20

Goh zeg, ben ik ff blij dat de aankoop van een nieuw paard niet is doorgegaan. Het blijkt sinds gisteren dat hij botvliesontsteking aan het hoefbeen heeft. De bewuste verkoper heb ik nog niet gesproken, maar vraag me af wat het inhoudt (wat jullie denken) en wat de prognose is? Iemand ervaring hiermee? Zodra ik de man gesproken heb zal ik dit specifieke geval beschrijven.

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 17:29

ik heb hier geen ervaring mee maar ik zou idd maar blij zijn dat je hem niet gekocht hebt zo zie je maar weer dat sommige mensen of informatie of hun paard niet goed verzorgen of gewoon niet weten dat er iets is met je paard. hopelijk krijgt ie nu een goed tehuis!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 18:54

Nou, botvliesontsteking is sowieso niet zo positief. Het botvlies voorziet het bot van voedingsstoffen, en je kan je zelf wel bedenken wat er kan gebeuren als hier iets fout mee gaat.
Ik denk dat je dus blij moet zijn dat de verkoop niet door is gegaan.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:58

"Weet je hoe het komt ? heeft het paard in een spijker gestapt of zo ?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 11:10

Heb zelf geen ervaring met botvlies ontsteking aan het hoefbeen maar wel gewoon aan het been.
Mambo heeft botvlies ontsteking gehad aan een achterbeen door dat de VA niet kon vinden wat er aan hem scheelde (was een minescuul klein wondje, ben er later zelf achter gekomen, met een andere VA verder gegaan)
Het is wel goed te genezen maar dat duurt heel lang, Mambo is er inmiddels weer helemaal bovenop gekomen (heeft wel bijna 3 maanden geduurt) maar ja, bij hem was het gewoon een been, het hoefbeen lijkt mij veel moeilijker, denk zelfs dat ze daar best nog wat aan over kunnen houden.
Wees maar blij dat je het paard niet hebt gekocht!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:17

Een botvlies ontsteking doet echt heel pijn! Het bot zelf voelt niet zo veel ,maar als je je been (of iets anders) breekt en het doet pijn, dan komt dat omdat het botvlies ook gescheurd is. Een vriend van mij heeft een botvlies ontsteking gehad en dat was iid geen pretje. Met veel antibiotica via een infuus in het ziekenhuis (hij had ook een los stukje bot in zijn been) en een operatie is hij er redelijk bovenop gekomen. Maar hij had er natuurlijk wel wat anders bij.