Speciaal voor de paarden met hoefkatrol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Speciaal voor de paarden met hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 12:23

Ik heb een arabier op drie jarige leeftijd heeft hij hoefkatrol ontsteking gekregen en is toen heel hard gegaan.
Ik heb nader onderzoek gedaan en heb dit gevond:
Artrose (slijtage) is een aandoening waarbij het kraakbeen in het gewricht vervalt. Artrose kan voorkomen in ieder gewricht en kan wisselend gepaard gaan met artritis. Voor enkele gewrichten heeft de aandoening een specifieke naam, zoals spat (spronggewricht), lage- en hoge overhoef (resp. het hoef- en kroongewricht) en hoefkatrolontsteking. Volledig herstel van artrose is niet mogelijk, wel kan verslechtering voorkomen dan wel vertraagd worden. Veelal is aangepaste arbeid (op een lager niveau) noodzakelijk. Voedingsstoffen die het lichaam kunnen helpen zijn onder andere organisch zwavel, glucosamine en chondroitine sulfaat. Ook appel azijn heeft een ondersteunende werking. Appel azijn helpt de doorbloeding van de gewrichten en zorgt zo voor een betere aanvoer van voedingsstoffen en een betere afvoer van afvalstoffen. Een heel andere goede ondersteuning is het gebruik van magneet therapie. Stagnatie van de doorbloeding in de gewrichten is één van de belangrijkste redenen voor verdere achteruitgang. Daarnaast zijn er een aantal homeopathische tincturen die het lichaam kunnen ondersteunen om verdere achteruitgang te voorkomen.

Als het paard veel pijn heeft kunnen de extracten van de duivelsklauw plant helpen om het leven plezierig te houden.

Nu 14 jaar veder is het nog steets mijn paardje en ik rij er nog steets mee. *LOL*
Veel mensen denken dat het einde verhaal is als hun paard/pony hoefkatrol heeft.
Het beslaan en zileconnen helpen niks dat zijn geen goeie maatregelen zo probeer je het alleen maar te ontlopen!
dit is mijn mening Bloos

Ik heb bijna overal al mijn mening gegeven!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:37

Veel mensen denken dat het einde verhaal is als hun paard/pony hoefkatrol heeft.
Het beslaan en zileconnen helpen niks dat zijn geen goeie maatregelen zo probeer je het alleen maar te ontlopen!
dit is mijn mening Bloos

Hier ben ik het helemaal mee eens. Er is nog vaak nog paarden te redden met hoefkatrol. Door training bij Antoine de Bodt is bij mijn paard goed gekomen betreft hoefkatrol gebeuren. Mijn paard liep op 3 benen in juni vorig jaar, werd hoefkatrol in fase 4 geconstateerd. Na dierenartsen en kliniek afgelopen te hebben en diverse kuren en behandelingen ondergaan te hebben, heeft het allemaal niets maar dan ook niets geholpen Boos!
Nu sinds maart train ik bij Antoine de Bodt, mijn paard loopt weer zuiver en momenteel ook zonder egbarr ijzers en wel! Geen medicijn of wat dan ook. Gewoon op juiste manier je paard trainen zodat deze rechtgericht is met gelijkmatige aanleuning op 2 teugels waardoor je paard zich volledig kan ontspannen. Daardoor kun je naar de oprichting en verzameling gaan werken. Mijn paard loopt Z2 dressuur weer op wedstrijden. Haha! Had ik nooit gedacht nadat mijn paard "afgeschreven" was! OK dan! OK dan! door de diverse mensen die er "verstand van hebben". Maar goed ik weet nu inmiddels wel beter en ga voorlopig zo door dat ik goed onder toezicht blijf bij Antoine. In toekomst kan ik daar alleen maar gemak van hebben als ik weer met jonge paarden ga beginnen.