Hoefkartol... heeft iemand nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hilda86
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Oostermeer

Hoefkartol... heeft iemand nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 15:31

Sinds begint dit jaar liep mijn paard heel stijf en onregelmatig en liep hij ook heel erg tegen de hand. Dit deed hij vooral met de voorbenen en liet zijn achterhad altijd maar hangen. Ook was hij vaak kreupel.
Als eerste gingen wij denken om ijzers voor te doen zodat hij zijn voorbenen beter zou gaan gebruiken. Volgens de hoefsmid was hij erg gevoelig op de tenen voor en werkte daarom tijdens het rijden zo tegen. Maar na 2 weken de ijzers voor er onder te hebben werd hij weer kreupel en het rijden ging weer achteruit. Hoefsmid er weer bij en hij bleek hoefkatrolontsteking te hebben. Dus hij heeft nu 4 ijzersonder zodat hij zijn achter meer gebruikt en minder op de voor hand gaat lopen en tussen de voorijzers heeft hij siliconenkit en leer. IK hoop dat iemand nog iets weet waardoor mijn paard nog minder last van zijn benen krijgt. En ik hoop ook dat ik mensen hiermee een tip heb gegeven die voro het eerst met hoefkatrol in aanraking komen.
Groeten Hilda.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:35

Kijk eens op www.rafantheunis.be en stuur deze man eens een mailtje voor meer informatie... Denk dat het wel de moeite waard is om eens te proberen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:46

Heeft je paard ook eggbars onder? Ik heb namelijk gezien dat een paard dat kreupel was spontaan op eggbars weer goed ging lopen.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:11

Natalie, dat email adres doet het niet......is dat wel goed of ligt het echt aan mij? Verward Verward Verward

hilda86
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Oostermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 17:14

jah, ik kan ook nie op de site komen. Weet je zeker dat het de goede is? Maar alvast bedankt voor je hulp! OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:29


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:19

Artrose (slijtage) is een aandoening waarbij het kraakbeen in het gewricht vervalt. Artrose kan voorkomen in ieder gewricht en kan wisselend gepaard gaan met artritis. Voor enkele gewrichten heeft de aandoening een specifieke naam, zoals spat (spronggewricht), lage- en hoge overhoef (resp. het hoef- en kroongewricht) en hoefkatrolontsteking. Volledig herstel van artrose is niet mogelijk, wel kan verslechtering voorkomen dan wel vertraagd worden. Veelal is aangepaste arbeid (op een lager niveau) noodzakelijk. Voedingsstoffen die het lichaam kunnen helpen zijn onder andere organisch zwavel, glucosamine en chondroitine sulfaat. Ook appel azijn heeft een ondersteunende werking. Appel azijn helpt de doorbloeding van de gewrichten en zorgt zo voor een betere aanvoer van voedingsstoffen en een betere afvoer van afvalstoffen. Een heel andere goede ondersteuning is het gebruik van magneet therapie. Stagnatie van de doorbloeding in de gewrichten is één van de belangrijkste redenen voor verdere achteruitgang. Daarnaast zijn er een aantal homeopathische tincturen die het lichaam kunnen ondersteunen om verdere achteruitgang te voorkomen.

Als het paard veel pijn heeft kunnen de extracten van de duivelsklauw plant helpen om het leven plezierig te houden.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:40

DIt topic is dubbelgeplaatst vandaar gesloten.