ruiterspier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
seven_oud
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-09-03

ruiterspier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 15:51

heeft iemand ervaring met de (ruiterspier) spierscheuring ?

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:17

weet je ook welke spier, of in ieder geval waar het zo'n beetje zit??
Bij de fysio komen er best wel regelmatig met een spierscheur!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:27

Ik ken iemand die een overbelasting had van de ruiterspier. Veel rust en fysio was t enige wat hielp.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:49

oei oei oei,

Ruiterspierverrekking is een langdurend probleem, veel rust en niet paardrijden tot het helemaal over is! Met klachten vooral niet door blijven rijden, dan heb je nog een kans dat het met twee weken over is...

Ik zag er vlak voor mijn vakantie ook tegenaan, toen twee weken vakantie gehad en nu geen last meer...

Je kan ook een hoop voorkomen door zelf voor het rijden een beetje een warming up te doen, en dan vooral met een aantal rustige kniebuigingen...

succes ermee!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:05

Ik heb mijn ruiterspier een keer gescheurd gehad. Het heeft een lange tijd geduurd voordat het écht over was. Ik was wel weer begonnen met licht wat rijden, maar voelde het wel flink. Ik heb er fysio voor gehad. Verder voel ik het nog als ik aan het rijden ben en mijn paard bv plots opzij springt; dan voel ik de spier 'knakken' en dat is geen prettig gevoel. Verder heb ik er op zich niet echt last meer van. Zeker niet met andere sporten.
Neem wel lekker de tijd om het te laten herstellen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:11

fiesta schreef:
weet je ook welke spier, of in ieder geval waar het zo'n beetje zit??


De ruiterspier (Musculus Gracilus als ik het goed heb...is ook alweer 3 jaar geleden he Schijnheilig ) zit aan de binnenkant van je bovenbeen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:09

Er stond een poos geleden in de Bit geloof ik een artikel er over. Het duurt idd erg lang voordat het weer over is en het komt vooral voor bij mensen die veel rijden. Het lijkt me knap vervelend.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:13

Had Marlies van Baalen daar geen last van? Ik dacht dat zij het was die in de BIT stond.
Ik heb het idee dat ik er ook wel eens last van heb, het is begonnen toen ik een keer via het hek wilde opstappen en raar terechtkwam op het paard omdat zij wegliep. Heb toen een tijdlang vrij veel en vrij lang gereden daarna en heb het toen volgens mij wel overbelast.