Zandkoliek, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:31

Ik heb er helaas ook ervaring mee... Mijn paard heeft een maand geleden vrij heftige zandkoliek gehad, zij stond toen overdag ook op zand en heeft dat binnengekregen. Ze is (ook door een overgevoelige reactie op de antibiotica) toen naar de Uithof toe gegaan, ze hebben haar daar opgevoeld en er bleek een ophoping van zand, mest en stro ter grootte van een voetbal(!) in haar darmen te zitten Huilen Ze heeft daar een week gestaan en gelukkig is de verstopping er met paraffine uitgespoeld, ze is dus niet geopereerd. We zijn nu een maand verder en het lijkt allemaal met een sisser te zijn afgelopen, maar laat ik niet te vroeg juichen...

Maar ik heb van de dierenarts het advies gekregen om het paard niet meer op zand te zetten en bovendien 100 gram ongekookt lijnzaad per dag te gaan voeren. Dit doen we nu, en tot nu toe heb ik geen ernstige problemen meer gehad. Maar goed, we zijn natuurlijk pas een maand verder. Lachen Ik hoop het niet meer mee te maken, mijn paard is voor mijn ogen ingestort, maar dat kwam meer door de combinatie koorts/antibiotica waar ze gevoelig voor is. Ik ben heel erg blij dat mijn paardje er nog is!

Heel veel sterkte ermee, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt met je paard! Ach gut

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, Kelfres, Nietsmar, Purkii en 123 bezoekers