Veel te veel krachtvoer: Staartschuren en sloom???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Veel te veel krachtvoer: Staartschuren en sloom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:07

Ik heb een vraag, kan een koudbloed die niet zo goed tegen krachtvoer kan die toch tot 2 a 3 kilo krachtvoer krijgt zijn staart gaan schuren en ondanks dat hij fris is met opzadelen of inspannen niet vooruit te branden is alsof elke stap hem moeite kost zonder dat hij echt stijf is.

Mijn tinker zit al een paar weken niet lekker in zijn vel. Ik wist niet beter dan dat hij een halve tot driekwart kilo krachtvoer per dag kreeg endat ik hem zelf meer geef als ikwat gedaan had. Nu blijkt dat hij op de dagen dat we mennen Boos! 2 kilo brok te krijgen en de andere dagen iets minder. En dat terwijl ik hem zelf dus bijgevoert heb na de beweging.

Voor het staartschuren heb ik alles al bekeken, geen mok, geen wormen, zijn koker wordt iedere week schoongemaakt, hij is behandelt voor luis en andere beestjes met sebacil maar hij blijft gewoon schuren, morgen komt de dierenarts maar misschien heeft iemand dit al eens gehad.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 12:40

Heb nog met de dierenarts gebeld en die vroeg wat door.

Veel zweten, onzeker lopen en korter dan normaal, en donkere stinkende urine. Hij vreest toch ook een lichte vorm van spierbevangenheid, (waar ik zelf ook al bang voor was) waar ik dankzij mijn gevoel snel bij ben, heb sinds we terug zijn van vakantie ook niet veel meer met hem gedaan alleen wat rustig mennen buiten op de straat.

En met teershampoo wassen heb ik nog niet geprobeert zal ik eens doen, maar de dierenarts zei dat het ook schijnt te kunnen komen door een teveel aan eiwitten in het lichaam krijgen ze gigantische jeuk van.

Maar eerst het grootste pronbleem oplossen. Ik wacht met spanning op morgen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 13:31

Ja dat ben ik dus gewend van hem, als hij normaal teveel krijgt loopt hij gewoon over je heen en klimt hij zijn boks uit (is bij de vorige stal gebeurt). Maar toen kreeg hij blek 1,5 kilo ipv 0,5.
Maar dit is dus veel meer 2 kilo van de pensioneigenaar en de halve tot 3/4 kilo van mij is dus bijna 3 kilo per dag. EN waarschijnlijk is dit zoveel dat alles te zeer doet om nog gek te doen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 06:50

Dat was ik niet van plan, heb opdracht gegeven alles behalve hooi te staken, hopelijk gebeurt dat ook, anders is mijn paard dadelijk helemaal beroerd.

Even afwachten vandaag, wat het ook is hij voelt zich er niet lekker bij.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 13:36

Dierenarts is geweest het is inderdaad een beginnende spierbevangenheid waar ik op tijd bij ben. En mijn geluk is geweest dat ik hem afgelopen 2 weken niet het belast anders had hij er nu anders bijgestaan. Dit in combinatie met een flinke groeispurt maakt dat hij zich niet lekker voelt.

De dierenarts heeft nu ook tegen de gene gezegd die voert dat hij dus echt niks meer mag hebben dan de door mij gevraagde kwart/halve kilo per dag. Aangezien ze op houtkrul staat krijgt hij op die manier dus geen exttra stoffen binnen en met zijn groei heeft hij het wel nodig. Vandaar dat hij nu nog wel een beetje moet hebben.

Ook moet ik de komende weken een vitamine/mineralenmengsel door wat zemelen geven en de komende 2 weken alleen een beetje wandelen. Dan moet hij zich een stuk beter voelen, is dat niet het geval dan moet er bloed afgenomen worden. Maar we dachetn allebei dat het dan wel beter moet zijn, omdat ik er snel bij ben gelukkig.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:33

Hij voelt zich nu al een heel stuk beter en wat blijkt hij schuurt zijn staart al een heel stuk minder, kennelijk toch een teken van zich niet lekker voelen geweest (misschien pijn in zijn broekspieren). Hopelijk dat allebei nu snel over is en hij zich weer lekker voelt.

En ZT shampoo wat is dat?? Hebben wel een welkoop hier hebben die dat ook?.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:04

Ja hij krijgt er hooi bij 3 keer per dag dat zou dus genoeg moeten zijn. Naast dat beetje brokken dan.

En Mikey hij heeft geen bloed afgenomen mdat het geen acute speibevangenheid is, maar geleidelijk opgebouwd als gevolg van teveel brok, hij zat net op de grens en ik ben er dus net op tijd bijgeweest. Gezien het beginnende stadium vond hij het wijzer om alleen wat te wandelen en niet op stal te zetten, hij windt zich dan zo op dat het alleen maar erger wordt. En aan het bloed kunnen ze zien wat de schade is maar dat is dan ook alles, je kunt er verder niks mee, vandaar dat we hiertoe besloten hebben. Wordt het erger of met 2 weken niet minder dan moet er bloed afgenomen worden. Maar op dit moment voelt hij zich met de dag beter en komt nu alle brok eruit, hij is voor zijn doen behoorlijk springerig en wil harder dan hij mag. Maar hij knakt nog steeds. Nog een week geduld hebben nu.

MIjn oude paardje heeft heel in het begin door dezelfde oorzaak de acute vorm gehad en dan doe je dat hele traject wel, omdat ze dan zoveel pijn hebben n echt niet meer kunnen lopen. Dat heeft ook wel 6 weken geduurt voordat er grote verbetering in zat.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Andrea1978, Babootje, Googlebot, Ianrowan2009, Marus en 25 bezoekers