Kreupel --> DA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Kreupel --> DA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:11

Hoi,
Sting is nu vanaf vorige week woensdag kreupel, het gaat nu wel beter maar hij is nog wel kreupel.
Ik hem met mezelf afgesproken dat als het zaterdag niet over is ik er een DA bij haal
Na hoeveel tijd halen jullie er een Da bij??

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:17

Ligt eraan, als er een duidelijke oorzaak is (zoals een mogelijke trap v.e. ander paard in de wei, of vastliggen) dan kun je langer afwachten, mits natuurlijk afspoelen enz.. Als het niet duidelijk is dan bel ik eerder de hoefsmid als de DA maar toch wel vrij snel. Ligt ook aan de mate van kreupelheid, is het dik en warm enz.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:27

Jah, ik was van plan het gisteren ook aan de hoefsmid te vragen, maar toen regende het zo, ik vond het ook zo sneu om hem in de regen te zetten, en dan moet hij zeggen of hij kreupel is Haha! (ik heb wel aan hem gevraagt of er wat speciaals met zn hoeven was (dat er iets helemaal verkeerds was, wat ik gewoon over het hoofd heb gezien))

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:19

Als mijn paard echt erg kreupel is, haal ik direct de dierenarts erbij.
Is ze licht kreupel dan wacht ik het eerst een paar dagen af.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:13

Bij lichte kreupelheid 3 a4 dagen stappen en afspuiten en kijken of het been warm of dik is/wordt. Bij twijfel pees bel ik gelijk.

Bij accute ernstige kreupelheid bel ik gelijk.

Gelukkig hebben we iemand op stal die EHBO heeft en ook kreupelheid kan beoordelen vragen we het eerst aan haar. Scheelt weer voorrijkosten DA.