Weet iemand wat dit kan zijn?? (snot )

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Weet iemand wat dit kan zijn?? (snot )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:28

Hallo, mijn paard heeft al een tijdje last van een 'snotneus'. Normaal ren ik snel naar de D.A maar hier zie ik geen kwaad in, het snot is helder en dun en aan mijn paard is niets te merken. Voelt zich niet ellendig o.i.d.
Nou was ik er net en zag ik dat hij zand??(iets modderachtigs) in het roze in zijn neus had.
Het was zeer zeker geen bloed, kan het zijn dat dit stof is?? De bak is erg slecht op de stal waar ik (nog) sta.

Iemand suggesties??

Jolandt
Berichten: 210
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Net boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:38

Hoi, Mijn paard heeft vaak een witte neus na het rijden. Dat komt omdat ze gevoelig is voor stof. Zolang het maar wit of helder is, is er niks aan de hand. Als het maar niet te geel/groen word. Wandt dan heeft je paard een virus.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:20

Aan een natte neus blijft natuurlijk vuil kleven als hij heeft gerold of heeft gelegen in zijn stal. Baduh heeft weleens wat vocht uit zijn neus als we hard hebben gewerkt, maar het schijnt normaal te zijn, en ook op gang te komen als er vuil in de neus zit (stof bijvoorbeeld) om dit weg te spoelen.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 00:33

Mijn paardjes snotteren ook tijdens het rijden en ik heb gehoord dat het juist goed is! Het betekent dat de longen goed op gang komen... en dat ik belangerijk voor als ze aan het werk moeten.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 15:57

OK, heel erg bedankt voor jullie reacties.IK dacht al dat het wel los zou lopen maar ik vind het toch fijn om andere meningen te horen.

Groetjes Sas OK dan!

_nikita_

Berichten: 16
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: bij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:33

Mijn paard heeft ook bijna altyd een snotneus, zolang t gewoon niet te dik en helder is geeft t niks. Ze is nog nooit ziek geweest.