*Dikke benen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 22:17

Dinsdag was ik met mijn pony gaan wandelen en haar benen waren achteraf een beetje warm (niet dik) ik heb ze toen afgespoten en de volgende dag was dit terug ok. Woensdag zijn we dan een uurtje mee in de les op de manege gaan rijden. Achteraf had ze toen geen warme of dikke beentjes. Gisteren echter (vrijdag), was haar linkervoorbeen warm en redelijk dik. Haar achterbeentjes waren net boven de kogel een beetje warm, maar niet echt dik. Ik heb haar benen toen 2x afgespoten en een verkoelende gel en ice-pack opgedaan. Toen ik 's avonds terug kwam was haar LV-been echter nog dikker geworden. Verward Ik heb ff op de weg gekeken in stap en draf en ze liep niet kreupel. Deze morgen (zaterdag) was haar LVoorbeen echter dubbel zo dik als haar rechtervoorbeen. Het was hartstikke warm. Haar achterbenen waren nog eenbeetje dik en warm. Nu (zaterdagavond), was haar LVoorbeen al wat minder dik (maar je voelt of ziet de pezen nog altijd niet), maar nu was haar rechterachterbeen bijna even dik geworden! Frusty Ik heb haar benen vandaag nog 3x afgespoten gedurende 10minuten en een speciaal verband+gel op haar Lvoorbeen gedaan gedurende een kwartier.
Weet iemand wat ze zou kunnen hebben en wat ik er aan kan doen? Scheve mond\

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:23

Wat voer jij je pony? Watn zo te lezen ligt het niet aan het werk.. dikke benen krijg je niet na een stap/wandeling. ik denk dat je eens kritisch naar het eiwit gehalte in het voer moet kijken. Die dikke benen worden gevuld door afvalstoffen, jouw pony heeft (waarschijnlijk) te veel aan afvalstoffen om dat allemaal af te voeren, dus gaat het zich ophopen in de benen (zwaartekracht).
Als het werkelijk in het voer ligt.... drastisch halveren, want een teveel aan afvalstoffen voeren (eiwitten) is echt vragen om moeilijkheden....
Twijfel je, vraag het aan je dierenarts....

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 12:30

Er heerst nu een dikke benenvirus in Noord-Holland, misschien kan Mnr. Offereins hier wat over vertellen?