Peesontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Peesontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 23:20

Donatella (polopony) heeft een peesontsteking aan haar rechter voorbeen aan haar diepste buigpees. Ze krijgt er medicijnen voor en ze mag alleen stappen op de verharde weg. Overdag staat ze in de wei.
wat kan ik nog meer doen om haar leed te verzachten en om de genezing te versnellen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:23

weinig, je kan even kijken in de paardedrogist en masseren wil ook nog wel een helpen, door koud water heen stappen, maar dan moet je wel de luxe hebben om een klein meertje ofzo te hebben met een "rechte" bodem en waar het niet te diep is. Succes met rust en veel tijd komt het weer goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:34

Tja, het voornaamste wat je met peesproblemen moet hebben is geduld. Pezen herstellen zich maar heel langzam, ookal is t "maar"een ontsteking.
Ik zou haar gewoon lekker veel andacht geven en wat shaneen ookal zegt, misschien wat masseren (met coolinggel?) en afspuiten is ook altijd lekker.
Sterkte!

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:06

Mijn 4 jarige ruin is net weer hersteld van een peesontsteking aan z'n achterbeen (spronggewricht), ik weet die hou jouw paard eraan is gekomen? Maar bij die van mij is het gebeurd door een trauma (spronggewricht op een staander in de springles) ik heb hem 4 maand de wei in gedaan en ben nu net weer zo'n drie week begonnen met trainen.
Het been ziet er heel erg goed uit en het lijkt nu ook echt goed te gaan! Wat ik ermee bedoel is dat rust idd heel erg goed is en dus echt helpt!
Succes!