biotex veroorzaakt bloedvergiftiging?!?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mandymonica

Berichten: 801
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:25

Niet ieder paard reageert even goed op Biotex, weet ik helaas uit ervaring. En ik had echt keurig de groene variant!

Pony had hoefzweer, zak met Biotex-water gemaakt en "lekker weken". Dus niet... de hoefzweer kwam er geen millimeter verder mee en uiteindelijk stond mijn dame met een been wat tot aan haar billen was opgezwollen en warm en ontstoken aanvoelde. Echt bere-ongezond.

De hoefzweer zat nogal diep, de DA had hem er niet uit kunnen snijden, vandaar het weken. Het enige wat ik uiteindelijk heb kunnen doen is het inmiddels week geworden laatste vel van de zweer snijden (dat was dan wel gelukt, maar had ik ook met schoon water wel kunnen bereiken) en het gat heb ik vervolgens dichtgestopt. Voet helemaal afgeplakt met ducktape en het land in om dat been weer dun te krijgen...

Ik gebruik echt
nooit meer Biotex! Wat een ellende....

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**



mandymonica

Berichten: 801
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:49

irish_lady schreef:
kan het niet gewoon zijn dat je hoefzweer naar binnen is geslagen?


Nee hoor, want nadat ik dat laatste weke flapje er zelf heb afgehaald (overigens wel eng, maar ik kon het echt niet langer aanzien en de DA had niet echt zin om op haar vrije zaterdagavond langs te komen. Geloof dat die me nogal overdreven vond, terwijl ik echt bijna nooit een DA nodig heb... als ik die bel, is er echt iets erg mis!) was het been met een dag weidegang weer dun en na een paar dagen was ze ook weer helemaal rad. Alleen dat gat was een beetje diep Nagelbijten / Gniffelen . Heb haar dus echt nog zeker 4 weken met een in ducktape ingepakte hoef laten staan (wel steeds "vers" natuurlijk) en heb daar zelfs mee gereden! Tijdens een erg lange rit is het toen vanzelf los gegaan, de rit wel zonder problemen uit gereden en vanaf dat moment heb ik het dus open gelaten.

Zou wel willen zeggen "Don't try this at home". Ik pruts wel vaker een eind weg en mijn eigen gevoel is meestal redelijk goed. Maar dat wil niet zeggen dat het voor ieder paard werkt en dat iedereen maar zelf hoefzweren weg moet gaan snijden natuurlijk....

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, cinniz123, DotBot, paardje2013, Samantha89 en 48 bezoekers