* Korreltjes om je paard rustig te krijgen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 10:57

Zojuist was er een paardenboertje bij ons aan de deur, met hem heb ik het over gehad dat mijn paard in paniek raakt als ze in de trailer staat. Ik heb dus geen problemen met mijn paard met trailerladen maar juist als ze erin staat. Hij had het over korreltjes (dat gaf hij aan 1 van zijn paarden, ook voor de trailer). Je zou die korrels een half uur van tevoren moeten geven en na ongeveer een uur is het uitgewerkt. De korreltjes zouden in een ovaal doosje zitten, ongeveer 30 gulden kosten en alleen bij de dierenarst te verkrijgen. Heeft iemand een idee welke korrels er bedoeld worden, of heeft iemand ervaring met deze korrels.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:06

die worden ook wel muisjes genoemd, en worden ook gebruikt als je bv met een paard alleen mag stappen en als hij dan te gek doet. weet alleen niet hoelang ze doorwerken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:39

Ik ken wel het spul Bach, Rescue remedi.
Op plantaardige basisch. Is voor mensen maar kan ook voor dieren gebruikt worden.
Of het echt werkt bij dieren weet ik nie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:52

een sadatie middel in korreltjes vorm. Ik ken het wel maar weet de naam niet. De werking is gelijk aan Sadalin. Wanneer je die dag ook nog een wedstrijd wilt gaan rijden kun je het niet gebruiken. Ja paard blijft er lang suf van, bovendien staat het op de lijst van verboden middelen. Pas wel op met dergelijke middelen. Sommige paarden zijn zo vasthoudend dat ze door de verdoving heen breken en nog wilder worden.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 17:36

O, ik begreep juist van die man dat het na 1 uur weer uitgewerkt zou zijn.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:08

Het heet Vetranquil, maar is niet na een uur al weer uitgewerkt hoor. Ze worden dan misschien wel weer wat onrustiger, maar het is zeker niet uit het bloed weg, dus doping!!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 21:20

De laatste keer dat ik met de trailer geoefend heb, heb ik mijn paard een hele spuit Sedalin gegeven. Als ik haar een keer moet vervoeren is Sedalin een uitkomst, maar verder kan ik haar de hele dag niet meer gebruiken. De rest van de dag heeft ze zo stoned als een garnaal in de wei gestaan, vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:47

hoi ,

dat spul heet veetranquil en is erg zware verdoving ik vind de dosering wat moeilijk van dit spul je kan door drinkwater of eten doen en is inderdaad net hagelslag,het werkt niet echt een half uur voor die tijd en duurt soms wel meer dan 6 uur voordat uitgewerkt is ,helaas moet ik deze rotzooi altijd met oud en nieuw geven aan een van mijn paarden omdat ze op sedalin niet zo reageert en dan nog in paniek raakt op stal

Fitzroy

Berichten: 25108
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:22

Ik weet niet of ze Vetranquil bedoelt, want dat zit in een rond busje en is ook te koop bij ruitersportzaken. Ik vind Vetranquil trouwens voor bv. scheren niet echt werken, mijn paard ging toen alsnog door het lint. Dan werkt Sedalin een stuk beter, maar dat lijkt me voor de trailer weer niet zo geweldig.