Oorzaak en hoe genezen van water in de benen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Oorzaak en hoe genezen van water in de benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 23:02

Een van m'n paarden heeft gelijk water onder haar huid zitten
aan de kogel van haar achterbeen.
Hoe komt dit en hoe kan je het genezen en verder voorkomen?

Ze beweegt iedere dag in weide en wordt meestal 4 of 5 keer mee in de week gereden dus van stilstaan kan het niet zijn.

Graag wat uitleg en hoe te genezen.

Thanx,
Nicky

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:49

Die van ons hebben dat ook aan beide achterbenen. Ik vind het meer een schoonheidsfoutje (of ouderdom).

Meestal als je lang met ze stapt (en altijd goed uitstappen) en daarna afspuit met koud water worden de benen wel wat dunner. Maar zolang ze er niet kreupel op lopen of er last van hebben, zou ik het lekker laten zitten.

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 10:53

yep is inderdaad al een iets ouder paard en ik spuit ze altijd goed af zodat de benen en de naders weer koel krijgen.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:35

Dit kan voorkomen bij jonge en oudere paarden. Het is bij jonge paarden vaak zo dat het komt door iets overbelasting (moet steeds meer werken).
Bij oudere paarden komt het gewoon door ouderdom net als bij mensen...

Veel beweging is het best en als ze warm zijn afkoelen. Er is voor de rest niks aan te doen, maar zet hem niet op stal voor rust, want dat maakt het juist erger!

Bewegen zorgt ervoor dat het vocht wegtrekt voor het grootste deel...Blijft het hangen kan het een onsteking veroorzaken....

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:52

Wat misschien ook wel helpt is bandageren met echte wollen lappen eronder, tijdens de arbeid dan. Suc6

fruitdruifje

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: goeree overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:33

Knipoog is met die warmte normaal,veel paarden hebben het nu.we zetten ze ochtens in de molen,spuiten de benen af,middags worden ze gereden en avonds nog een keer in de molen.beschik je niet over een molen ,kun je 2 rondjes om de stal lopen,of meer als het een klein terrein is.dan kun je nog dat afkoelgel op de benen smeren.trouwens heb ik er ook veel last van,bij mensen ligt het ook aan lang stil staan,veel lopen en te veel zout in het eten.
dus maak je niet ongerust
success