keelontsteking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

keelontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 21:41

Sharif heeft dus waarschijnlijk een fikse keelontsteking.
Hij staat nu op de antibiotica (2x daags spuiten). Het achterste stuk van zijn gehemelte was helemaal dik, hij heeft er vreselijk veel last van.
Hij hoest zich helemaal het ongans, echt het is zo vreselijk zielig.
Volgens mij doet het hem ook best veel pijn, zijn achterhand trilt helemaal als ie weer een hoestbui heeft.
Hij moet helaas tot maandag nog op muesli aangezien de slobber pas maandag binnen is, dan gaat ie op slobber met parafine (tegen zand), nat hooi krijgt ie al.
Is er nog iets wat ik voor hem kan doen om dat hoesten wat te verzachten, ik kan het gewoon niet aanzien dat ie zo'n pijn heeft.
Ventipulmin heeft ie al gehad, slaat niet aan.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:14

Misschien kun je een beetje honing of bruine bastaardsuiker of het voer doen!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:08

Foenegriek om het hoesten te vergemakkelijken en te verzachten?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:01

Je kan van de muesli ook slobber maken en staat het paard op stro? zo ja kan je over schakelen op zaagsel ofzo want stro prikt ook in de keel... Bij het kruidvat kan je hoestsiroop halen, van het eigen merk, vinden ze heerlijk of bij de DA Brochofort halen. beterschap

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:54

Ik weet niet of paarden het mogen hebben maar zoethoutthee is wel heel verzachtend, en koud water...Anders een koud compres om zijn keel? Klinkt raar maar helpt wel denk ik.

In hoestsiroop zit iets Verward wat babies iig niet mogen, weet alleen niet meer wat het is, zal even opzoeken voor je, maar dat kun je dus niet zomaar geven.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:28

Ik zou niet zomaar wat er bij gaan geven omdat hij ook al op de antibiotica staat. Dat duurt even voor het aanslaat en de zwelling verminderd. Wel het voer natmaken zal helpen, verder moet jouw paard en de AB zijn werk doen! Succes!