Artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 14:58

Hoi! Diegenen die ook op Nedforum komen zullen mijn verhaal vast al wel kennen, maar omdat ik graag zoveel mogelijk reacties wil post ik het hier nog maar eens Haha!
Mijn 21-jarige merrie Memuska heeft last van artrose aan haar voorbenen. De DA raadde aan om PrimeVal te gebruiken, wat ik dus waarschijnlijk ga proberen. Ik hoorde echter nog een aantal andere dingen die goed zouden (kunnen) zijn voor haar en ik had graag jullie reacties gehoord Schijnheilig
1. glucosamine
2. zwavel
3. aspirine (als bloedverdunner => doorbloeding verbeteren)
4. in de winter benen warm houden met transportbandages/equichaps (paardendrogist)
5. appel azijn

Alvast dank!
Groetjes Carolien en Memuska

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:07

Wanneer je bij de zoekfunctie (bovenaan in je scherm) op artrose op medisch zoekt krijg je al 135 resultaten. Daar zijn heel veel topics tussen waar genoemde middelen ook worden besproken.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 16:53

Heb ik al geprobeerd maar daar vind ik niet echt wat ik zoek Boos!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:46

Aspirine werd mij aangeraden voor mijn pony met gevoelige voorbenen/hoeven i.v.m. vroegere lichte hoefbevangenheid. Door arts in paardenkliniek.
Equipalazone voor acute problemen, maar dat schijnt niet zo gezond te zijn voor langere periode. Die van mij heeft het nu voor actieve spat. Werkt ontstekingremmend, doorbloeding bevorderend en pijn stillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:39

Ik gebruik Cortaflex voor mijn merrie en dit werkt super goed. Ook Equiflexion van de paardendrogist werkt erg goed (er zit bij allebei glucosamine en chondroitine in)