kale plekken in de ooghoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

kale plekken in de ooghoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 22:09

Hoi hoi

Heb dit nog nooit eerder meegemaakt, maar bij allebei mijn paarden beginnen de ooghoeken kaal te worden. De ogen tranen ook heel erg.
Het is niet van harde stukken die opdrogen heb ik speciaal al op gelet.
Zou dit van de vliegen kunnen komen en wat doe ik hieraan.
Trouwens ook de mini ponys van vader hebben hier last van.
Heeft iemand raad?????????????????????????????????????????????

Esje

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:07

Het kan ook van het stof komen. Het is de laatste tijd nogal droog. Kijk of je bright eye kan vinden in de ruitersportzaak. Dat helpt waarschijnlijk wel (ook bij de mini's Lachen )

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:13

Invetten met Bright Eye; Cheyenne had het ook (roze ooghoekjes) en het heeft erg geholpen *LOL*

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:11

die roze ooghoekjes, komt door de vliegen, die beginnen aan het vlees te happen, ik zou een vliegenkap kopen als ik jou was, wand bij een paard van onze stal is het ooglid aangevreten en nu schijnt de zon er zeg maar in, want zal dat beest een last hebben,
doe dr snel wat aan zou ik zeggen, want die vliegen zijn echt agressief

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:30

Elke dag met een - in schoon water gedrenkt - wattenschijfje de ooghoeken zachtjes afnemen. Probeer maar.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:20

ja het is kiezen of delen met vliegen of een vliegenkap. Yenn krijgt helemaal kale plekken als ze dag en nacht zo'n vliegen ding omheeft....dat vind ik ook niks. Dus ik smeer en reinig die ogen gewoon iedere dag en dan is het best uit te houden....en nu het weer iets koeler is worden de vliegen ook minder.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 17:30

Ja mijn paard heeft precies hetzelfde. Die vliegenkappen zijn nergens meer te krijgen, en ik hoop ook dat het nu bijna afgelopen is met de vliegen.
Ik maak het oog ook schoon en doe er wat vaseline op....Helpt wel goed, maar die klote vliegen moeten maar weer snel verwijnen.

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 22:07

Ik heb ondertussen bright eye besteld en heb bij de da oogzalf gehaald en ik moet zeggen hierop reageren ze al heel goed dat wil zeggen minder tranen en geen etter meer. Dus ik hoop alsik bright eye binnen heb dat dat de kale plekken geneest in ooghoeken.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:24

Ik heb ook een positieve ervaring met Bright-eye. De plekken worden lekker zacht en genezen sneller. Ik denk dat je paard veel last heeft van de vliegen en dat deze de kale en ontstoken plekken op hun geweten hebben. Ik zou dus ook zeker een beetje vliegenspray gebruiken. Ik spray altijd eerst een beetje op mijn vingers om het vervolgens langs de ogen de smeren. Succes!

esje
Berichten: 49
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:36

Nou super hoor dat bright eye je ziet ze gewoon met de dag verbeteren,iedereen harstikke bedankt voor de tip hoor.