rugpijn??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 21:30

Hai allemaal!

De achterhand van chinouc ligt wat hoger dan de schifthoogte, en de rug loopt dus schuin naar de schoft.Nou heeft ze dus een plek ,ongeveer tussen het zadel en de heupen, op dr rug die zo af en toe warm aanvoelt en als ik met de borstel eroverheen ga merk ik dat het gevoelig is.
Ik heb het weleens ingesmeerd met srl-gelei en dat helpt ook wel eventjes.Nu rijd ik dus met 2 dekjes (1 gewone en een bont dekje)en een gelpad om te voorkomen dat ze weer rugpijn(??) krijgt.
Nu heeft ze er dus helemaal geen last van.
Weet iemand of ik dit misschien rijtechinisch kan oplossen?Of heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt!
groetjes
janneke

Shiva
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:56

Wellicht past je zadel eigenlijk niet goed en heeft ze last van een drukplek? Dat zou moeten verklaren waarom het met extra dekjes en een gelpad over gaat. Ik denk dat je eens heel goed moet kijken of je zadel (nog) wel goed ligt.

jappeloep
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:38

Mijn paard heeft ook last van zijn rug. (ongeveer dezelfde plek als bij jouw paard). Ik heb hiervoor een fysiotherapeut erbij gehaald. Hij heeft haar hiervoor behandeld en ook gekeken of er iets aan het zadel veranderd moet worden. Hij/zij geeft ook advies wat je verder moet doen het verder gymnastiseren van je paard.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:02

lang en laag rijden. Dus de neus zo veel mogelijk naar beneden rijden, maar wel rond en met aanleuning. Ook voorwaarts blijven rijden zodat de achterhand eronder komt en je paard niet uit elkaar valt.
De rug word zo 'bol' gemaakt en op die manier worden de rugspieren getraind.

eva'tje
Berichten: 83
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:57

mijn paardje had ook op precies dezelfde plek altijd last van zijn rug. En inderdaad heel veel lang en laag rijden dat is goed. Ik smeerde er favorite fluidum op werkt heeel goed. Zeg maar een soort tijgerbalsam voor paarden. succes

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 16:25

Ik probeer inderdaad ook zo laag en rond mogelijk te rijden..alleen het probleem is dat we het laag en rond rijden nog maar net aan het leren zijn..dus het is altijd maar heel even.En eigelijk hou ik niet zo van hulpteugels dus die gebruik ik er liever niet voor.
Misschien dat ik een een leuke masseur voor de inhuur Party!!