Paard in de ziektewet UPDATE

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Paard in de ziektewet UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 14:23

Nou breekt mijn klopt:
Zie mijn formum paard in de ziektewet.

Afgelopen vrijdag een second opinion gehad van een ander fisio. Zij zag niets aan zijn schouder. Ze had alleen de opmerking dat zijn spieren in zijn rug (kruisspieren??) verslapt waren. Ja hij doet nu ook niets meer, behalve stappen. Ze heeft hem gelongeerd. In stap linksvoor wederom kort. Na voorwaarts in stap liep hij beter. Toen in draf. NIETS aan de hand. Ook zo mooi lopen. HA ik blij! Lachen Ik kon het beste Paddington weer oppakken en langzaam zijn achterhand trainen. Spieren opbouwen in zijn achterhand. In het weekend even op de lange zijde gedraafd en niet kreupel! pppffff Lachen
Nu is vandaag een ander DA geweest voor die schimmelplekjes waarvan ik dus niet weet of het schimmel is ja of nee. Ze heeft een schaapseltje gemaakt en dat wordt onderzocht. Nu zag zij dat Paddy wel enorm smeert met zijn hooi. Ik dacht dat dat uit verveling was. (hij smeert anders nooit met zijn eten maar de laatste 2 maand dus wel) Ik dacht van: nou zijn gebit kan het niet zijn want ik laat altijd braaf 2x per jaar de tandarts komen. Dus moet het wel verveling zijn. (tandarts is 4mnd geleden nog geweest) Nou, zegt ze, ik wil toch even kijken. Hop zij zo'n ding bij paddy om doen en die klepel die zijn mond open houd. Nou hij had me toch een haak zitten van hier tot Tokio. Linksboven!! Verdrietig
Ja zegt ze dit is niet van de afgelopen 4 maand maar reken maar dat dit er al zit van de afgelopen 3-4 JAAR. Dit is nog nooit weggevijld . Tandarts kosten gehad al die tijd voor niets dus. En ik maar denken dat ik het goed deed . Loopt hij al die tijd met een enorme haak op zijn kies. De dierenarts zei dat dit wel eens het probleem kan zijn van zijn onregelmatigheid, kreupelheid. Als een paard last heeft van haken dan gaat hij zo lopen dat hij er het minst pijn aan heeft. Nou hij is sterk op rechts. Wil moeilijk aan het been blijven en noem maar op. Hij is dus zo gaan lopen (onregelmatig) zodat hij het niet voelt. En als een paard in zijn bovengebit haken heeft is de kans op kreupel lopen links en rechts voor groot. Heeft een paard in zijn onder gebit haken dan is de kans groot dat hij van achter niet goed loopt. Ze zegt ook van ik weet niet hoe het kan maar het is echt zo. Ze had al zoveel gevallen gezien van paarden met haken op de kiezen die onregelmatig liepen en na het afraspen van die kiezen dat het veel beter ging. JEMIG!!!!
Was / is dit het waar hij al die tijd last van had. Niets geen enge dingen in zijn schouder maar gewoon een enorme haak op zijn kies?
Morgen bel ik weer naar de DA voor de schimmeluitslag en ze zou kijken of ze zaterdag tijd heeft om die haak weg te vijlen en anders probeerd ze een andere tandarts voor mij te bellen die op kort termijn kan komen. Iemand die zeker weten zijn werk goed doet.
Dit was dus een andere dierenarts. Donderdag 4 september komt mijn andere dierenarts om te kijken hoe het met zijn schouder is. Ben benieuwd wat hij er van vindt.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:53

Tjonge, al dat geloop naar die dierenartsen en dan zou het zo iets banaals zijn. Ik hoop inderdaad dat het door die kies komt. Gooi die tandarts maar buiten hoor en zoek een andere.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:04

Goh, dus daar kunnen ze ook onregelmatig/keupel van worden?? Mijn merrie loopt nu ook kreupel (niet in stap maar in draf) dus de da komt vandaag. Geen van de benen zijn dik of warm dus zou het het gebit kunnen zijn? Zou een enorme opluchting zijn.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 08:42

Sannie1980 schreef:
Goh, dus daar kunnen ze ook onregelmatig/keupel van worden?? Mijn merrie loopt nu ook kreupel (niet in stap maar in draf) dus de da komt vandaag. Geen van de benen zijn dik of warm dus zou het het gebit kunnen zijn? Zou een enorme opluchting zijn.

Ik vind het wel vreemd maar mijn DA was erg overtuigd dat dat een oorzaak "kan" zijn. De mijne heeft een haak van 1.5 cm.