acupunctuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolette
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-08-03

acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 08:15

Wie o wie heeft er meer informatie over acupuntuur bij paarden.

Wie heeft er bv succesvolle ervaringen met behandelingen.
En wie kan mij vertellen of er hier opleidingen voor bestaan??

Alvast bedankt !!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:51


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:05

Hoi,

Op dit moment is mijn paard nog onder behandeling bij een acc. i.v.m z'n bronchitus, hij is in het verleden ook door een acc voor behandeld en hebben er altijd veel baad bij gehad.
z'n algehele conditie verbetert stukke en hij ziet er veel beter uit, ook krijgen we voedingsadviezen en tips, dat helpt ook erg mee voor de bevordering van de kwaal.
Onze acc. is tevens fysioth. bij paarden en honden, en human fysio en acc.
Bij fysio is het zo dat als je dit wilt toepassen bij dieren dat je eerst gediplomeerd fysioth. bij mensen moet zijn, of dat ook bij acc, geldt dat weet ik niet.

veel suc6
gr. cissie

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:10

Diegene waar ik rij doet acupuntuur. Mensen en dieren.
Zelf behandel ik altijd met de dieren mee. Je ziet werkelijk de paarden kreupel aan komen, en gezond weer terug gaan. Mits alles goed is gedaan!
In duitsland zijn veel opleidingen voor acupuncturiste, hier is er ook veel meer vraag naar. We zitten met de paarden meer in ons buurlandje, dan hier in Nederland.
Als ik mijn opleiding paardenhouderij af heb, begin ik ook aan een opleiding acupunctuur bij paarden en evt. Mensen. Een stage plaats heb ik dan al Haha!
Waar woon jij?

ladietje
Berichten: 38
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:57

Ik heb mn paard een keer met accupunctuur laten behandelen, omdat hij zijn staart scheef droeg. De behandeling heeft succes gehad, want hij draagt zijn staart weer recht. Ik moet er wel bij zeggen dat hij toen ook meteen gekraakt is...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:49

mn vorige pony heeft het ook gehad...
hij was een keer zo verkouden geweest dat er een zenuw in zn rug niet meer werkte en daardoor snel kreupel was en heel stijf liep, toen kreeg hij ook accupunctuur en dat heeft echt heel goed geholpen!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:14

Een paard bij ons op stal is ook behandeld met accupuntuur voor bronchitis. De eigenaar is er echt heel tevreden over. Ik vind het paard zienderogen opgeknapt.
Er is laatst al een topic over geweest, misschien vind je daar nog meer nuttige dingen.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 02:28

cissie schreef:
Onze acc. is tevens fysioth. bij paarden en honden, en human fysio en acc.
Bij fysio is het zo dat als je dit wilt toepassen bij dieren dat je eerst gediplomeerd fysioth. bij mensen moet zijn, of dat ook bij acc, geldt dat weet ik niet.

veel suc6
gr. cissie

Hoi,
Wie komt bij jouw voor acupuntuur?
gr. sas

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:15

Verklaring van het gekraak:
Een paard heeft bijv een ruggenwervel niet helemaal op zijn plaats meer zitten, door een val, gek gedaan op de wei enz. Deze wervel klemt op een zenuw, wat de pijn veroorzaakt. Met behulp van acupressuur kan deze wervel weer op de plaats worden gezet.
Er is een duidelijk verschil tussen acupressuur en acupunctuur!
Acupressuur is met de handen de acupuntuur punten na gaan.
Acupunctuur is met naalden, de punten opzoeken.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:21

Als er bij ons een paardje niet helemaal lekker loopt en de oorzaak is moeilijk te vinden en het is niet zo 1,2,3 op te lossen (bv met acc.pressuur) dan komt er vaak iemand accupuncturen-accupunctureren.
Vaak geeft de DA al aan van "waarom laat je M. (accupuncturiste) niet even naar je paard kijken". Bij ons hebben er heel wat paardjes baat bij gehad

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:13

Wat zie jij dan onder acupressuur?
Een paard wordt geknakt met acupressuur. Acupunctuur is alleen met naalden werken, daar kun je een wervel niet mee op de plaats zetten!

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:59

Mijn paard is behandeld destijds door Eric Laarakker, deze gebruikt accupunctuur in combinatie met andere geneeswijzen.

Ik ben er heel positief over

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:06

Pegassus97 schreef:
Wat zie jij dan onder acupressuur?
Een paard wordt geknakt met acupressuur. Acupunctuur is alleen met naalden werken, daar kun je een wervel niet mee op de plaats zetten!


Ik versta onder acupressuur het behandelen van bepaalde zenuwbanen/meridianen door druk te geven. Deze druk wordt op dezelfde punten gegeven als waar je de naaldjes zou steken.
Acupressuur is niet het kraken/knakken van gewrichten!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:55

shasta"]
[quote="cissie schreef:
Onze acc. is tevens fysioth. bij paarden en honden, en human fysio en acc.
Bij fysio is het zo dat als je dit wilt toepassen bij dieren dat je eerst gediplomeerd fysioth. bij mensen moet zijn, of dat ook bij acc, geldt dat weet ik niet.

veel suc6
gr. cissie

Hoi,
Wie komt bij jouw voor acupuntuur?
gr. sas
[/quote]

hoi, sorry voor de late reactie, bij mij komt Herientte Hazenleger uit driebergen/rijsenburg, als je haat tel.nm. wilt kun je pb-en

gr. cissie

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:54

Ik heb hele goede ervaringen met accunpunctuur bij mijn vorige paard, hij had een spierprobleem in zijn schouder waardoor hij zijn nek niet meer kon bewegen, ik ben bij klinieken geweest, d.a. Utrecht noem het maar op... paard werd volgeduwd met pijnstillers en antibiotica.. maar niets hielp.
Ik heb toen accupunctuur laten doen bij hem, het werkte echt heel goed en na 2 behandelingen was hij weer als vanouds.

Het knakken wat je hoort is niet het gewricht zelf hoor, vaak is het of de spier of lucht.
Plus dat het vaak de tussenwervels zijn die scheef zitten en niet de wervels, als een wervel echt scheef staat heb je een heeel groot probleem.