Last van verkleurde oogleden wie heeft er nog tips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Last van verkleurde oogleden wie heeft er nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 21:58

Mijn paarden hebben sinds 3 dgn last van roze oogleden Stoom uit je oren ... Nu zou je zeggen wat maakt dat nu uit.. Maar alle 2 deze paarden hadden tot 3 dgn geleden nog zwarte oogleden. Boos!


Nu heb ik het nog nooit meegemaakt maar er is waarschijnlijk echt wel iemand op bokt die er ervaring mee heeft..

ps... Alle 2 hebben ze geen last van ontstoken ogen.. WIE HELPT??? Verdrietig Ziek Lips are sealed Verward Huilen

Alvast heel erg bedankt!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 22:00

er zal vast wel iemand zijn die er verstand van heeft. maar dat ben ik niet ... sorry

beterschap voor je paarden

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 22:03

Zazoutje schreef:
er zal vast wel iemand zijn die er verstand van heeft. maar dat ben ik niet ... sorry

beterschap voor je paarden


Je had gewoon meldingsdrang?? Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:49

Ik zou er toch een veearts naar laten kijken.Een vriendin van mij had een paard wiens oogleden opeens geel werden.Na onderzoek bleek er iets met de lever te zijn.
Dat lijkt me in jou geval erg onwaarschijnlijk omdat ze roze zijn en allebei tegelijk last hebben!

veel succes!!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 17:09

Hadden de 2-jarige merries bij ons op stal ook. Kwam toch echt van irritatie aan de ogen. Want nu ze vliegvrij staan is het over.

Ik zou de ogen een paar dagen reinigen met gekookt water/en of kamillethee en zorgen dat er geen vliegen bij kunnen komen.