Influenza

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Influenza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 00:18

Jaja.. waarschijnlijk heeft mijn oh zo lieve toppertje influenza.. Huilen
Nu is mijn vraag, hebben jullie hier ervaring mee en wat zijn de gevolgen? Ik hoorde al zoiets dat een paard er dampigheid van over kan houden.. Verdrietig

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:02

Influenza is een zeer besmettelijke en ernstige ziekte bij paarden die, afhankelijk van de agressiviteit van het virus en het immuniteitsnivo van de paarden, van mild tot desastreus kan verlopen. De meeste vaccins bevatten de meeste tot nu toe bekende varianten van het influenza virus en tevens de meest voorkomende oppervlakkige neusvirussen. Om een goede bescherming tegen griep op te bouwen is een goede basisvaccinatie uitermate belangrijk. Deze bestaat uit de eerste vaccinatie, 4 tot 6 weken later de tweede, en vervolgens 6 maanden later de derde. De vaccinatie dient minimaal eenmaal per jaar herhaald te worden. Als de besmettingsdruk groot is, zoals bij prestatiepaarden, is het beter om tweemaal per jaar te vaccineren.

www.paardendrogist.nl

Is ze wel netjes gevaccineerd elke keer?

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:32

jee wat rottig voor je!! ik weet er verder ook maar weinig van , alleen dat het een besmettelijk virus is. Ik wnes je in ieder geval heel,heel erg veel sterkte en veel beterschap aan je paard!!!!!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:24

wat naar... had je je paard niet laten inenten?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 01:26

Paard is wel ingeënt.. Verdrietig

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:49

Had ze een lage weerstand op dat moment (door stress, verkoudheid ofzo?)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 00:17

Niet dat ik weet, hij was altijd vrij actief, en is ook niet ziek geweest. Verder is het helemaal geen stresskippetje, hij vindt alles alleen maar leuk Haha!

Gelukkig is de dierenarts afgelopen dinsdag geweest (voor de 2e keer al) en hij heeft gezegt dat we weer langzaam aan mogen beginnen. Nu alleen nog maar stappen of rust, volgende week weer kleine stukjes draven en zo opbouwen. heb vandaag dan maar eens een klein buitenritje gemaakt zonder zadel, alleen een beetje stappen. Hij zag er weer vrij actief uit, weer mooie vacht, glanzende ogen enz.. Ook had hij er zin in, hij liep lekker actief Lachen

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:12

influenza komt nog steeds regelmatig voor hoor! Mijn DA vertelde onlangs dat een manege in de buurt waar ik vroeger gewoond heb de hele stal besmet was, de paarden waren allemaal ingeent, ze zijn er allemaal bovenop gekomen zonder nadelige gevolgen. Het is waarschijnlijk dat een manegeklant ergens een verzorgpaard had oid die het virus bijdroeg, en zo zal het bij die manege gekomen zijn.