Schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 21:23

Hoi! Mijn verzorgpony schuurt heel veel als ze in de wei staat. Ik heb geen oorzaak kunnen ontdekken. Vorig jaar deed ze dit ook, maar alleen tijdens de zomer. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Groetjes, Marloes.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:38

krijgt ze ook kale plekken van het schuren? Het klinkt een beetje als zomerexceem. Ik heb een paardje gehad dat zomerexceem had en die wast ik regelmatig met teershampoo en nog een andere shampoo tegen parasieten enzo, hielp erg goed voor de jeuk. Voor op de kale schuurplekken gebruikte ik excemabalm, oa te koop bij de boerenbond.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:52

Mischien heb je hem gewassen of je hebt glansspul gebruikt dat kan ook gaan jeuken.
Of vliegeneitjes gelegd dat is denk ik de reden!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 17:21

Ze krijgt er inderdaad kale plekken en wondjes. Misschien dat het dat dan is. Bedankt voor de tip! Het komt in elk geval niet door het wassen. Bovendien heeft ze voornamelijk jeuk op haar hals, dat zou dan ook op andere plekken moeten zijn. Vorig jaar had ze de jeuk trouwens op een andere plek, namelijk bij haar schoft.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:44

ik gebruik ook regelmatig teershampoo...en daarna van dat soort gel. En toen had ik het een tijdje niet gebruikt omdat ik d8 dat het weg was en nu heeft ie zijn staart weer afgeschurd, zucht...