hij eet zijn Antibiotica niet op.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:41

Ik heb momenteel hetzelfde probleem en de VA raadde mij ook mengen met appelmoes aan maar dat had geen effect.
Ik heb toen van haar een 60cc spuit zonder naald gehad, eerst de antibiotica mengen met appelmoes in een bakje en dan hoppa in de spuit scheppen en als wormenkuur geven.
Als dat écht niet ging wilde ze wel gaan spuiten maar liever niet.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:45

Sonja schreef:
Ik zou mooi met de dierenarts overleggen of hij niet gewoon in kan spuiten...


Dit vind ik in dit geval ook wel een goede oplossing maar wel een beetje een kostbare.
Ik had hetzelfde probleem als jij nu hebt, ik had er 2 aan de antibiotica en blij dat ze waren

Gelukkig heb ik hoe-vul-ik-een-spuit-met-antibiotica-en-appelmoes les gehad van mijn dierenarts gehad.

Stap 1. Meng het poedertje met appelmoes zodat het wat dunnig wordt maar niet té dun.

Stap 2. ggoooeeedd roeren tot het een lekkere massa is en je geen los klontje meer kan ontdekken.

Stap 3. Haal de spuit uit elkaar (dus dat ding waarmee je de inhoud van de spuit eruit drukt eruit halen.)

Stap 4. Lepel het goedje in de spuit, houd daarbij de spuit op zijn kop en hou je vinger op het gaatje waar het uitkomt (anders loopt het er meteen uit Knipoog )

Stap 5. houd de spuit schuin zodat het mengsel een beetje naar beneden loopt en doe dan heel voorzichtig dat ding waarmee je spuit er weer in, doe dat heel langzaam, dan loopt het goedje naar beneden en komt er lucht tussen en *plopt* het er niet uit, langzaamaan en doe het vooral buiten, mocht er dan iets uitfloepen dat zit het niet tegen je plafond (sprak zij uit ervaring Haha! )

Stap 6. Spuit achter in zijn mond, spuit leegspuiten, hoofdje omhoog houden en even bij zijn keel voelen of ie slikt.

Als dit nou echt niet lukt (oke je moet er wat handigheid in krijgen) kan je altijd nog naar de VA gaan om te vragen of ze hem 2x daags willen inspuiten maar das wel duur natuurlijk (al mag je daar noooit op bezuinigen vind ik).

Succes!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:13

dat deed ik dus in het begin ook maar als je het zo vloeibaar wil krijgen dat je het kan opzuigen past het waarschijnlijk niet meer in de spuit, als je het een beetje pasta-achtig houdt drupt het ook niet zo snel uit de mond.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:13

Sonja"]
[quote="Jovanny"][quote="Sonja schreef:
Ik zou mooi met de dierenarts overleggen of hij niet gewoon in kan spuiten...

Om elke keer de dierarts te laten komen kost me klauwen met geld. Alleen het bezoek kost me al iets van 35 Euro.
En hij moet tot 22 augustus 2x per dag deze antibiotica krijgen.
[/quote]

Wat dat betreft zijn wij gezegend met een veearts die daar dan een schappelijk prijsje voor maakt, op voorwaarde dat hij binnen kan lopen wanneer het hem uitkomt. Dan sturen ze bijvoorbeeld degene die in het dorp woont waar je paard staat, voordat die naar de kliniek gaat 's morgens. Da's dan weer een voordeel van een wat grotere praktijk.
[/quote]

Maar rekenen ze daar dan elke keer voorrijkosten voor? En is er geen mogelijkheid om even met het paard naar de praktijk te gaan?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 63 bezoekers