"muisjes" bij maandagziekte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

"muisjes" bij maandagziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 11:46

Een van mijn paarden heeft een behoorlijk heftige aanval van maanzagziekte gehad.... op maandag nog wel Huilen
Uiteraard is hij behandeld door DA, maar deze had qua nazorg niet veel verdere aanbevelingen als rust, geen krachtvoer, en straks gaan bloedprikken om verloop van het herstel te bepalen.
Ik ben eens wat gaan rondbellen naar behandelmethodes van andere DA's, meer met het idee bepaalde aanbevelingen qua vit./antioxidanten supplementen te vinden die zouden helpen de afvalstoffen goed op te ruimen.

Nu kreeg ik echter een aanbeveling waar ik zelf niet opgekomen zou zijn: Calmivet/Vetranquil. En dat dan niet zozeer vanwege de gedwongen boxrust en het straks rustig aan moeten beginnen dus rustig houden, maar vanwege de bloedvatverwijdende werking.
Iemand hier ervaring mee?
Ik twijfel nog wat omdat me vaag iets bijstaat dat "muisjes" op den duur juist belastend voor de nieren zouden kunnen zijn? Die nieren moeten juist al enorm veel werk verrichten nu lijkt me?

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:27

Het werd mij toen ook aangeraden maar vanwege de extra belasting van de nieren. Ben ik een homeopatisch middel en kruiden complex gaan gebruiken. Bel de paarden drogist eens er zijn ook verschillende kruiden die ook bloedvat verwijdend werken.