Schimmelinfectie of niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Schimmelinfectie of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 09:56

Mijn paard heeft denk ik een schimmel infectie maar ik weet dit niet zeker. Ik kan het ook niet aan de DA laten nakijken, deze is met vakantie.
Bij een andere DA heb ik het nagevraagd en ik moest hem wassen met Imaverol. Dit heb ik nu 4x om de 4 dagen gedaan. Geen resultaat. Het zit er nog. (aan de linkerkant van zijn hals een ronde plek doorsnede 1.5 cm, op zijn rug hele kleine plekjes en op zijn boeg een paar hele kleine plekjes) Imaverol helpt bij mij dus niet anders had ik al resultaat moeten zien, toch? Er laten ook geen haren los met schilfers ofzo maar worden gewoon kleine plekjes waar de haren vanaf zijn (kleine speldenkopjes, behalve die in zijn hals) als je kijkt dan zie je gewoon zijn huid. Wat kan dit zijn of maak ik mij druk om niets?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:06

moeilijk te zeggen zonder het te zien, je kan ook wassen met betadine scrub en dan citroensap erop doen, dit na drie dagen herhalen enz... Wat wel heel belangerijk is is dat je je spullen allemaal ontsmet!!! Met bv imaverol, als je dat niet doet besmet je je paard steeds opnieuw, en als je je paard wast met imaverol doe je toch wel het hele paard en goed tegen de haren in en niet uitspoelen he!!! succes

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 13:18

Ik dacht dat als ik hem gewassen heb met Imaverol dat ik hem dan weer moest afspoelen, dan met het zweetmes erover. Dat moet dus niet?
Potjandori, mij vertelden ze dat ik mijn paard eerst nat moetst maken, dan Imaverol aangemengt met water, daarmee hem wassen, goed op de plekken wrijven en weer afspoelen en met het zweetmes eroverheen.
AHH niet goed dus!!??

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:32

Probeer het nou nog eens en doe het om de 3 dagen eb dab na 4x moet het toch wel over zijn, dan kome er weer langzaam haren op de kalen plekken succes!!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 13:43

Dank je wel!!! OK dan!
ik ga hem meteen vanavond wassen. Hopelijk dat het dan weggaat. Wat stom dat niemand mij verteld heeft dat ik het er niet mag afspoelen, zelfs de dierenarts niet.
Gewoon nat maken, Imaverol erop goed wrijven en niet afspoelen. Maar wel het zweetmes erover heen.

kan ik na een paar behandelingen ook alleen de plekjes doen of moet je elke keer je paard helemaal nat maken?
Hij heeft 3 plaatsen waar het zit: hals doorsnede 2 cm, aan de zijkant van zijn rug 2 kleine plekjes en zijn boeg een paar plekjes.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:41

imaverol verdunnen ik geloof 1 op 50 maar daty staat op de fles niet eerst natmaken, maar , met de verdunde imaverol het hele paard doen en goed tegen de haren in vet met een zweet mes na trekken maar liever niet, stao je paard gewoon droog, wel je hele paard doen niet alleen de plekjes dit ivm dat het al verspreidt zit over het paard... en vergeet je spullen borstels en sjabrakjes niet enz... Succes met dit "helse" karwei!!! Lachen

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:42

jeetje wat een schrijf fouten, tik ik weer eens te snel, nou ik hoop dat je eruit komt succes;)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:48

Het staat niet in de bijsluiter of het afgespoeld moet worden dus heb het nagevraagd bij Hypo en daar zeiden ze dat het wel afgespoeld moet worden..

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 14:53

1 : 50 dat is
1 flesje met 50 L water

Ik heb de vorige keer de dierenarts gebeld hoe ik het moet verdunnen en hoe die het uitlegd nou daar snap ik dus echt niets van.

Hoeveel water moet ik erbij doen om de juiste verdunning te krijgen?

Ik wil het nu goed doen, mijn paard moet van de schimmel af.

boemel

Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 20:02

Mij is verteld dat het niet afgespoeld moet worden. In ieder geval wel verdunnen. 1 deel Imaverol op 50 delen water. (gewoon een beetje gokken). Ik zou het gewoon opnieuw proberen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:52

Nee niet afspoelen hoor Lachen , bij ons op stal hadden we een paar jaar geleden meerdere paarden met schimmel en toen hebben we ze ook behandeld met Imaverol. Kijk uit voor besmetting van andere paarden, anders raak je het moeilijk kwijt op stal. Succes. OK dan!